loading...
باشگاه مدرن دانلود
آخرین ارسال های انجمن
میلاد بخشی بازدید : 172 1392/05/16 نظرات (0)

روشهای مقابله با سیلاب با تاکید بر سیل بند یا اپی

چکیده: هر ساله سیل جان بسیاری از انسانها را می گیرد و خسارات زیادی نیز به زمینهای کشاورزیو دام ها وارد می کند. از دیرباز انسان در فکر کاستن از خطرات سیل به روشهای مختلفی بوده است. اما از طرف دیگر این خود انسان است که با اقداماتی دیگر نظیر از بین بردن مراتع و جنگلها بعث به وجود آمدن سیل های ویرانگر می شود. هرچند به طور کامل نمی توان از وقوع یک سیل و خسارات ناشی از آن کاست و لی می توان با تدابیری از جمله ایجاد سازه مختلف و اقداماتی دیگر از خسارات آن کم کرد. در این کتاب ما قصد داریم این روش ها را با تاکید بیشتر بر سیلبند توضیح دهیم، امید است که بتوانیم گام موثری در این زمینه برداریم. كشور ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی و گستردگی زیاد كه طبعا دارای توزیع ناهمگون مكانی و زمانی ریزشهای جوی و شرایط متنوع آب وهوای است، هر ساله در معرض خسارات ناشی از سیلاب بوده است. طبق آمار سازمان های تخصصی در یك دهه، در 130 مورد وقوع سیلاب های بزرگ بیش از 6403 مورد تلفات انسانی و9.06 میلیارد دلار خسارات مالی محسوس به همراه داشته است.از سال 1330 تا1370 در طی یك دوره 40 ساله 1890 بار سیل در كشور جاری شده است كه 553. درصد حوادث ناشی از آن كه 148 مورد بوده، مربوط به دهه 61 تا 70 میباشد. یكی از مشكلات موجود در ایران و در زمینه سیلاب، عدم ثبت و گزارش آمار خسارات ناشی از سیلاب بصورت سازمان یافته است و تنها مراكز ثبت آمار محصور به فرمانداریها و استانداریها می باشد. این در حالی است كه آمار فوق به دلیل انگیزه دریافت اعتبار و تخصیص بودجه گاهی با اغراق و بزرگنمایی همراه است. این در حالی است كه در برخی كشورهای جهان امكانات فراوانی برای بررسی و مطالعه سیلاب و خسارات آن اختصاص یافته است. به عنوان مثال بر مبنای گزارش وزارت مسكن و شهرسازی بررسی هایی به مدت 9 سال با مشاركت 40 تن از اساتید و خبرگان فن انجام گرفته و دو ایستگاه معتبر هیدرولیك و هیدرولوژی در این بررسی مشاركت داشته اند تا مناطق سیل خیز و احتمال خسارات آن شناسایی شود.

 

میلاد بخشی بازدید : 200 1392/05/16 نظرات (0)

طرح توجیهی تولید اسید تارتاریک

چکیده: اسید تارتاریک یک اسید آلی دی هیدروکسی با دو عامل بازی و بلورین شکل با فرمول شیمیایی C2H6O4 می باشد که در اصطلاح به جوش ترش معروف است. این اسید از زمان های خیلی دور برای بشر شناخته شده بود. این ماده در طبیعت در تعدادی از میوه های ترش وجود دارد. معمولا اسید تارتاریک به صورت یک محصول فرعی در صنایع شراب سازی تهیه می گردد. اسید تارتاریک یکی از گسترده‏ترین اسیدهایی است که از گیاهان به دست می‏آید و به در صنعت و مواد غذایی کاربرد فراوان دارد. این اسید به صورت طبیعی در بسیاری از گیاهان مانند انگور، موز و تمبر هندی وجود دارد. این اسید برای دادن طعم ترش و به عنوان انتی اکسیدان به غذاها اضافه می‏شود. طعم ترش انگور ناشی از وجود این اسید است. اسید تارتاریک در تولید آبنبات کاربرد دارد.

فهرست مطالب:

  • مقدمه
  • بررسی جایگاه صنعتی
  • فرایند و روش تولید
  • نمودار فرایند تولید
  • خصوصیات فیزیکی و شیمیایی
  • كاربرد و مصارف
  • لیست تجهیزات و ماشین آلات
  • تجزیه و تحلیل هزینه ها

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 7

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 

میلاد بخشی بازدید : 173 1392/05/16 نظرات (0)

پروژه حسابداری صنعتی هزینه یابی و کنترل هزینه های سربار


چکیده: در روش هزینه یابی سفارش كار ، هر شماره كار به منزله واحد مستقلی تلقی می شود و هزینه اولیه ( مواد و دستمزد ) و سربار ساخت آن جداگانه محاسبه و در برگ خلاصه هزینه مربوط ثبت می شود بطوری كه هویت هر سفارش در سرتاسر دوره تولید مشخص می ماند. در نتیجه امكان دارد كه برای مثال ، هزینه یك سفارش تكمیل شده با هزینه سفارش تكمیل شده دیگری كه همانند آن است تفاوت داشته باشد. روش هزینه یابی مرحله ای ( یا هزینه یابی مراحل عمل ) باهزینه یابی سفارش كار تفاوت دارد و در مواردی به كار می رود كه تولید به طور مداوم یا به شكل تولید عمده جریان داشته باشد و محصولات از واحدهای مشابه با مشخصات یكسان تشكیل شده باشند كه همگی یا هر نوع از آنها از مراحل عمل مشخص و مشتركی می گذرد و به این جهت نمی توان تمایزی بین واحدهای مختلف انواع محصول به منظور هزینه یابی قائل شد و هویت هر یك را جداگانه در نظر گرفت. چه هر واحد در حقیقت جزء تفكیك ناپذیری از یك مرحله عمل است. چون در روش تولید مرحله ای ، محصولات به طور مداوم در یك یا چند مرحله عمل ساخته می شوند هزینه یابی مرحله ای را هزینه یابی پیوسته نیز نامیده اند . با كار برد این روش ، هزینه یابی یك واحد مشخص از محصول ناممكن است و به این جهت می یابد یك دورة زمانی مبنای احتساب هزینه قرار گی

 

میلاد بخشی بازدید : 149 1392/05/16 نظرات (0)

گزارش کارآموزی در شرکت الکتروتکنیک رازی


چکیده: موتورهای القایی بخصوص موتورهای قفس سنجابی مزایایی نسبت به موتورهای DC دارند . از مواردی نظیر نیاز به نگهداری كمتری , قابلیت اطمینان بالاتر , هزینه, وزن , حجم و اینرسی كمتر , راندمان بیشتر , قابلیت عملركد در محیط های با گرد و غبار و در محیط های قابل انفجار را می توان نام برد. مشكل اصلی موتورهای DC وجود كموتاتور و جــاروبك است , كه نگهداری زیاد و پر هزینه و نامناسب بودن عملكرد موتور در محیط های بار گرد و غبار بالا و قابل انفجار را بدینال دارد. با توجه به مزایای فوق در تمامی كاربردهای , موتورهای القایی بطور وسیع بر سایر موتورهای الكتریكی ترجیح داده می شوند . با اینحال تا حدی پیش از موتورهای القایی فقط در كاربردهای سرعت ثابت استفاده شده است . و در كابردهای سرعت متغییر موتورهای DC ترجی داده شده اند. این امر ناشی از آن است كه روشهای مرسوم در كنترل سرعت و موتوهای القایی هم غیر اقتصادی و هم دارای راندمان كم بوده است . با بهبود در قابلیت ها و كاهش در هزینه تریستورها و اخیراً در ترازیستورهای قدرت و GTO ها امكان ساخت محركه های سرعت متغییر با استفاده از موتورهای القایی بوجود آمده است كه در برخی موارد حتی از نظر هزینه و عملكرد از محركه های با موتور DC نیز پیشی گرفته اند. در نتیجه این پیشرفت ها , محركه های موتورهای القایی در برخی كاربردهای سرعت متغییر بجای محركه های DC مورد استفاده قرار گرفته اند . پیش بینی می شود در آینده موتورهای القایی بطور گسترده در محركه های سرعت متغییر مورد استفاده قرار خواهند گرفت .

فهرست مطالب:

  • موتورهای القائی
  • راه اندازی
  • ترمز الكتریكی
  • كنترل سرعت
  • محركه های موتور القایی كنترل شده با فركانس
  • بادهی ترانسفورماتور
  • تنظیم ولتاژ
  • مراقبت و نگهداری از ترانسهای قدرت
  • روشهای خشك كردن ترانسها
  • دژنكتور
  • سكسیونرها
  • ترانسفورماتور های ولتاژ P.T
  • ترانسفورماتورهای جریانCT

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 47

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 

میلاد بخشی بازدید : 180 1392/05/16 نظرات (0)

گزارش كارآموزی در شركت مهندسی ساتراپ صنعت

چکیده: اصولاً قسمتهای عایق ماشینهای الكتریكی ، ترانسفورماتور ها ،خطوط هوایی و غیره به صورتی طراحی می شود كه بتوانند به طور مداوم تحت ولتاژ معینی كاركرده و ضمناً قدرت تحمل ضربه های ولتاژ را در لحظات كوتاه داشته باشند . هر نوع تغییرات ناگهانی و شدید در شرایط كاری شبكه، موجب ظهور جهشها یا پالسهای ولتاژ می شود . برای مثالمی توان اضافه ولتاژ های ناشی از قطع و یا وصل بارهای زیاد به طور یكجا ، جریانهای اتصال كوتاه ، تغییر ناگهانی مدار و غیره رانام برد . رعد و برق نیز هنگامی كه روی خطوط شبكه تخلیه شود ، باعث ایجاد پالسهای فشار قوی با دامنه زیاد و زمان كم می شود . لذا عایق های موجوددر ماشینهای الكتریكی و تجهیزات فشار قوی باید از نظر استقامت در مقابل این نوع پالسها نیز طبقه بندی شده و مشخص شوند . عایقهای الكتریكی با گذشت زمان نیز در اثر آلودگی و جذب رطوبت فاسد شده و خاصیت خود را از دست می دهند . در مهندسی برق سطوح مختلفی از مقاومت عایقی تعریف شده است كه هر كدام بایستی در مقابل ولتاژ معینی استقامت نمایند . (ولتاژ دائمی و ولتاژ لحظه ای هر كدام به طور جداگانه مشخص می شوند )و البته طبیعی است كه ازدیاد ولتاژ بیشتر از حد مجاز روی عایق باعث شكست آن می شود . در عمل دو نوع شكست برای عایق ها می توان باز شناخت ،حرارتی و الكتریكی .

فهرست مطالب:

  • عایقهای الكتریكی
  • اضافه گرمایش مجاز درهادیهای تجهیزات الكتریكی
  • ژنراتورهای سنكرون
  • راه اندازی مجدد موتورها پس از برگشت ولتاژ
  • شرایط غیرنرمال دركار موتورهای ونحوه رفع عیب در آنها
  • بهره برداری و نگهداری از ترانس ها و اتو ترانس ها
  • خنك كردن ترانسفورماتورها و نگهداری از سیستم های خنك كننده

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 32

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 

میلاد بخشی بازدید : 237 1392/05/15 نظرات (0)

مقاله نحوه اجرا و پیاده سازی الگوریتم AODV یا Ad Hoc On-Demand Distance Vector را در شبیه ساز NS-2

چکیده: NS-2 یکی از شبیه سازهایی هست که در گستره وسیعی از شبیه سازهای شبکه بکار می رود. در این Document ما نحوه اجرا و پیاده سازی الگوریتم AODV یا Ad Hoc On-Demand Distance Vector را در شبیه ساز NS-2 نشان خواهیم داد. این راهنما برای دانشجویانی که می خواهند نحوه اجرای کدهای AODV را بفهمند و درک کنند و همچنین برای محققانی که می خواهند الگوریتم AODV را گسترش دهند ویا الگوریتم مسیریابی جدیدی در NS-2 ایجاد کنند می تواند مفید باشد. البته توجه داشته باشید که ما این تحلیل را در NS-2 ورژن 2.32 و 2.33 که از لحاظ ساختاری مشابه هم هستند انجام می دهیم ولی ممکن هست در ورژن های دیگر نیز مفید واقع شود. ادامه این آموزش بحث و تحلیل در مورد فایل های زیر می باشد:

Aodv.cc , aodv.h , aodv_logs.cc , aodv_packet.h aodv_rqueue.cc , aodv_rqueue.h, aodv_rtable.cc, aodv_rtable.h

...

فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 9

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 

میلاد بخشی بازدید : 157 1392/05/15 نظرات (0)

كاربرد نانو تكنولوژی در كامپیوتر و الكترونیك - بررسی فن آوری نانو در علم کامپیوتر

چکیده: نانوتكنولوژی به عنوان یك فناوری قدرتمند، توانایی ایجاد تحول در سیستم های کامیپوتری سر تاسر دنیا را دارد. نمونه هایی از كاربردها و پتانسیلهای بالقوه نانوتكنولوژی در كشاورزی و صنایع غذایی، شامل سیستم های جدید آزاد كننده دارو برای درمان بیماریها، ابزارهای جدید بیولوژی سلولی و مولكولی، امنیت زیستی و تضمین سلامتی محصولات كشاورزی و غذایی و تولید مواد جدید مورد استفاده برای شناسایی عوامل بیماریزا و حمایت از محیط زیست می باشد. تحقیقات اخیر، امكان استفاده از نانوشلها و نانوتیوپها را در سیستمهای جانوری برای تخریب سلولهای هدف، به روشنی ثابت نموده است. امروزه از نانوپارتیكل ها كه اجرام بسیار كوچكتر از حد میكرون هستند برای پردازشهای بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و مورد انتظار است كه این تكنولوژیها در الی سال آتی مورد بهره برداری كامل قرار گیرد. با روند رو به رشد تحقیقات اخیر، این پیش بینی منطقی است كه در دهه آینده، صنعت نانوتكنولوژی با توسعه بی نظیر خود، منجر به ایجاد انقلاب عظیم در بخش کامپیوتر و فن آوری اطلاعات خواهد شد.

 

میلاد بخشی بازدید : 234 1392/05/15 نظرات (0)

الگوریتم های مسیر یابی در شبکه

چکیده: وظیفه اصلی لایه های شبكه ، هدایت بسته‌ها از ماشین منبع به ماشین مقصد است در اغلب موارد زیر شبكه‌ها ، بسته‌ها باید چند جهش انجام دهند. تا به مقصد برسند. برای شبكه‌های پخشی،استثنایی وجود دارد. و در اینجا نیز اگر منبع و مقصد در یك شبكه نباشد مسیر یابی به مشکل بر میخورد. الگورتیم هایی كه مسیرها و ساختمان داده‌های مربوط به آن را انتخاب می‌كنند، موضوع های مهم طراحی لایه های شبكه اند. الگوریتم مسیر یابی بخشی از نرم افزار لایه های شبكه است. كه تعیین می‌كند بسته ورودی باید به كدام خط خروجی منتقل شود. اگر زیر شبكه از داده‌ها گرام‌ها استفاده كند، این تصمیم گیری دوباره باید برای هر بسته ورودی تكرار شود ،چون تا آن موقع امكان دارد بهترین مسیر، تغییر كند اگر زیر شبكه از مدارهای مجازی استفاده كند ، تصمیمات مسیر یابی وقتی اتخاذ می‌شوند كه مدار مجازی جدیدی استفاده گردد. از آن پس ، بسته‌های داده‌ها فقط از مسیر ایجاد شده قبلی منتقل می‌شوند.حالت دوم گاهی مسیر یابی تماس دارد ، زیرا مسیر در طول مدت تماس كاربر باقی می‌ماند ( مثل كار كردن با پایانه یا انتقال فایل ) صرف نظر از این كه آیا مسیرها برای هر بسته به طور مستقل انتخاب میشوند یا فقط وقتی كه اتصال جدیدی برقرار می‌شود انتخاب می‌گردند، خواصی وجود دارند. كه در الگوریتم‌های مسیر یابی مطلوب‌اند صحت ، سهولت تحمل عیب، پایداری ، عدالت و بهینگی سخت وسهولت نیازی به توضیح ندارند، اما نیاز به تحمل عیب چندان روشن نیست. انتظار می‌رود كه شبكه‌های بزرگ ، سال‌ها بدون عیب كلی سیستم به كار خود ادامه دهند. در این مدت ممكن است اشكالات سخت افزاری و نرم افزاری گوناگونی به وجود آید. میزبان‌هایا مسیر یاب‌ها، بدون نیاز به توقف انجام كارها در مسیر یاب‌ها و راه اندازی مجدد شبكه در هر بار متلاشی شدن مسیریاب از عهده تغییرات در توپولوژی و ترافیك برآید.

 

تعداد صفحات : 128

درباره ما
Profile Pic
پورتال جامع شامل پایان نامه،پروژه،مقاله،طرح توجیهی،گزارش کار،نرم افزار،تحقیق ،نمونه سوال ،جروه درسی ،کتاب ،رشته های فنی مهندسی : مهندسی برق ،مهندسی مکانیک ،مهندسی کامپیوتر ،مهندسی عمران ،مهندسی هوا فضا ،مهندسی صنایع و مهندسی معدن
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دوست دارید بیشتر در رابطه با کدامیک از موارد زیر برایتان مطلب قرار دهیم؟(اگر موردی هست که ذکر نشده باشد لطفا اطلاع دهید.با تشکر فراوان)
    نظرتان در مورد مدرن دانلود چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1018
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 52
  • آی پی امروز : 292
  • آی پی دیروز : 156
  • بازدید امروز : 956
  • باردید دیروز : 377
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 2,613
  • بازدید ماه : 6,160
  • بازدید سال : 56,149
  • بازدید کلی : 675,638