loading...
باشگاه مدرن دانلود
آخرین ارسال های انجمن
میلاد بخشی بازدید : 201 1392/05/31 نظرات (0)

بررسی موانع حضور زنان در تصمیم گیریها و مشارکت های مدیریتی شهر تهران

چکیده: امروزه زنان جهان در روند تحركات اجتماعی ،‌اقتصادی و توسعه جوامع با مشكلات كم و بیش مشابهی مواجه اند و از بسیاری از نابرابریهای آموزشی ،‌دسترسی به فرصت های شغلی متناسب با قابلیت های خویش ، عدم تناسب در توزیع در آمدها ، نابرابری در حقوق مدنی و مشاركت سیاسی و … با مردان رنج می برند و همچنین افزایش مشاركت زنان در كمیت ، همپای ارتقای آنها در كیفیت و دست یابی به پایگاههای مدیریتی نبوده و نابرابری و تبعیض در فرصت های شغلی همچنان باقی است . (فرزین نیا، 1374 ، ص 667 ) . آمار نشان می دهد كه با وجود دارا بودن تحصیلات عالی ، زنان در پست های بالای اداری كمتر حضور دارند از كل زنان تحصیلكرده شاغل فقط 30 درصد به پست های بالای اداری رسیده اند كه از این تعداد 0003/0 درصد زنان جامعه دارای پست های كلان مدیریتی هستند حدود 85 درصد از زنان مورد تحقیق هرگز از جانب دانشگاه خود برای فرصت های مطالعاتی و یا دوره آموزشی به خارج از كشور اعزام نشده و بورس تحصیلی دریافت نداشته اند و نزدیك به 90 درصد از آنها هرگز به عنوان نماینده رسمی دانشگاه خود به مركزی معرفی نشده اند بیش از 70 درصد زنان در طول خدمت هرگز در پست های اجرایی اشتغال نداشته اند . (مركز امور مشاركت زنان ، شماره 6 ،‌1379 ، ص 22 ) در چهارمین كنفرانس جهانی سال 1994 در سند پكن آمده است كه تبعیض در آموزش پرورش ،‌استخدام ،‌مزد ، ترفیع و رویه های تحرك شغلی ،‌شرایط انعطاف ناپذیر كار ، عدم دسترسی به منابع تولید و مشاركت نابرابر در مسئولیت های خانواده ،‌فرصت های اشتغال و فرصتهای اقتصادی و تخصصی ، تحرك شغلی را برای زنان كماكان محدودنموده است نسبت نازل زنان در میان تصمیم گیرندگان اقتصادی و سیاسی در تمامی سطوح محلی ، ملی و بین المللی بازتاب موانع ساختاری و نگرشی است كه باید از طریق اقدامات مثبت به مقابله با آنها پرداخت. توجه به موقعیت زنان به عنوان نیمی از منابع انسانی جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است معمولا زنان علیرغم موقعیت نامناسب اجتماعی ،‌نقش قابل توجهی در جامعه ایفا می کند...

 

میلاد بخشی بازدید : 175 1392/05/26 نظرات (0)

حتما پیش از خواستگاری بخوانید!

جلسه خواستگاری,زمان خواستگاری

طرح شما برای اولین جلسه خواستگاری چیست؟ می خواهیم از مرحله بسیار شیرین و هیجان انگیز اولین جلسه خواستگاری صحبت کنیم. خواستگاری رفتن در هر گوشه از کشور راه و رسم خودش را دارد. حتی در هر خانواده ای رسم و رسوم و آداب این کار متفاوت است اما معمولا استانداردهایی برای این کار در نظر گرفته می شود که در این مطلب با آن آشنا می شوید.


اول از آقا پسرها شروع می کنیم:


زمان خواستگاری از قبل تعیین شود
خانواده پسر باید قبل از حضور در خانه دختر، زمان و ساعت خواستگاری را با خانواده دختر هماهنگ کنند. تا خانواده دختر بتوانند شرایط خواستگاری و خانه را برای حضور خواستگاران مهیا کنند؛ ولی اگر بدون هماهنگی وارد خانه دختر شوند، شاید خانواده دختر و وضعیت خانه به طوری باشد که پذیرش مهمان‌ها کمی به تاخیر بیانجامد و باعث سوء تفاهم و حس بی‌احترامی به خانواده پسر دست بدهد که اصلا خوشایند نیست. زمان خواستگاری بعد از ظهر( 7-4 بعد از ظهر) و یا ساعات اولیه شب باشد؛ زیرا در این موقع از روز معمولا تمام عضو خانواده و افراد تاثیرگذار دختر و پسر در خانه حضور داشته و می‌توانند در خواستگاری شرکت کنند.

افراد زیادی همراه پسر به خواستگاری نروند
خاله بیاید یا عمه؟ کدام خواهرتان در مراسم حضور پیدا کند؟ تکلیف مادربزرگ چیست؟ اگر همسر برادر بزرگ تر بیاید، همسر برادر کوچک تر شاید ناراحت بشود و ...

کاملا درکتان می کنیم، ولی دقت کنید که حتما تصمیم عاقلانه ای بگیرید چون رفتارها و کیفیت حضور در اولین جلسه خواستگاری بسیار مهم است. در کشور ما رسم است در نوبت اول، خانم ها که معمولا مادر پسر عضو اصلی آن هاست همراه با یک یا دو دخترش، خاله داماد یا یکی از خانم هایی که احتمالا بزرگ تر فامیل است در مجلس خواستگاری حاضر می شوند. بیشتر باید سعی کنند که تعداد افراد کم و انگشت شمار باشد. بهتر است یک نفر بزرگ‌تر، دانا و دارای قدرت بیان صحبت کند. اگرتمام مسئولیت را به بزرگتری که تحصیل کرده و دارای قدرت بیان است، بدهند، معمولا حرف‌ها منسجم‌تر خواهد بود و مقصود آن رسا‌تر است؛ ولی اگر چند نفر با هم صحبت کنند، کسی متوجه حرف آن‌ها نمی‌شود. لازم است خواستگاری برای بار اول رسمی و سنگین اجرا شود و شوخی کردن بپرهیزند.

میلاد بخشی بازدید : 222 1392/05/21 نظرات (0)

تاریخچه ایل چهاردولی

چکیده: تاریخچه ایل ها و اقوام چَهاردُوْلی ها در شهرستان شاهین‌دژ (از طوایف بزرگ لكها): قبل از پرداختن به تاریخ این طایفه لازم است به شبهه برخی از لرها وكردها پاسخ داده شود كه لكهای باستانی ایرانی را هر كدام به خودشان منتسب می كنند، لكها از لحاظ فرهنگی، احساسی و مذهبی و بسیاری از مولفه های قومی خصوصا پوشش (كردی و لری) خود را مستقل از قوم كرد و لر می دانند. زبان لکی یک زبان زیبا و آهنگین است که در غرب ایران استفاده می شود. اما نام و آوازه اش هنوز پس از عمری طولانی و دراز زیاد گسترش نیافته است و بیشتر جزء زبان لری و یا کردی و یا فارسی به گویش کردی محسوب می شود. اگر بخواهیم زبان لکی را به یکی از زبان های زنده حال ایران تشبیه کنیم شاید بهترین نمونه زبان کردی باشد که واژه های مشترک زیادی با لکی دارد. کرد زبانان از نظر جغرافیایی نیز نزدیکی زیادی با اقوام لک دارند. اما این دو موضوع با توجه به این که زبان کردی گویش و واژه های و دستور متفاوت دارد موجب نمی شود که زبان لکی را یک بخش از کردی بدانیم. همچنین از نظر سیاسی و جغرافیایی اقوام لک نشین اکثراً زیر مجموعه از لرها هستند اما شباهت لری به لکی بسیار کمتر از کردی به لکی است. و همچنی کرد ها اقوام چهاردولی ها را عجم می خوانند عجم نامیست که اعراب به ایرانیان و پارسیان میدادند. در لکی واژه های باستانی و کهن فارسی به قدر زیادی وجود دارد. وجود و شکل قدیمی و اصیل برخی واژه ها و شیوه ی جمله بندی اصیل در این زبان بسیار جذاب است. از این رو است که می توان ابراز کرد که زبان لکی به جا مانده ی زبان های پارسی باستان و پهلوی است پارسی باستان زبانی است که در زمان هخامنشیان مستعمل بود و ریشه ی زبان فارسی امروزی است.

 

میلاد بخشی بازدید : 743 1392/05/18 نظرات (0)

اساس فرهنگ سازمانی

چکیده: در مطلبی که پیش روی داریم، در صدد آن هستیم تا همراه با یکدیگر نقش و سهم فرهنگ سازمانی را در موفقیت و اثر بخشی سازمانها بررسی نمائیم. جهت آشنایی مقدماتی با جایگاه فرهنگ سازمانی، شرکت « یاهو» را در نظر بگیرید. فرهنگ سازمانی در این شرکت ، به عنوان یک دارایی و سرمایه محسوب می شد، به طوری که این دارایی موجب شکل گیری و رشد آن گردید، اما با گذشت زمان تبدیل به یک تعهد و بدهی شد زیرا ساختار دیواسالارانه ای را در پی داشت که در آن مدیریت ارشد توانایی تفویض اختیار و قدرت به کارکنان را نداشت. لازم است بر این نکته تاکید نماییم که فرهنگ سازمانی از ارزشها و اعتقادات بنیانگذار یک سازمان نشات می گیرد و به سختی می توان آن را تغییر داد. این مطلب به درک بهتر شما در خصوص این مسئله کمک خواهد کرد که چگونه مدیران می توانند فرهنگ سازمانی را به عنوان یک مزیت رقابتی برای سازمان خود به کار گیرند و هم چنین مطالب ذیل را مورد بحث و بررسی قرا می دهد:

  • 1- اساس و بنیان فرهنگ سازمانی؛
  • 2- فرآیند جامعه پذیری سازمانی و نقش نظارت بر جامعه پذیری؛
  • 3- اهمیت اصول اخلاقی در رفتار سازمانی.
  • 1. ارزش Value
  • اعتقاد راسخ به یک سبک رفتاری با یک حالت و وضعیت نهایی
  • 2. ارزشهای قراردادی Espoused values
  • ارزشها و هنجارهایی که به طور مشروح از سوی یک سازمان ارائه می شوند.
  • 3. ارزشهای رسمی یا تصویب شده Enacted values
  • ارزشها و هنجارهايي كه از سوي كاركنان ارائه مي شود.
  • 4. اصول اخلاقی: Ethics
  • مطالعه و انتخاب موضوعات اخلاقی
  • 5. اعتقادات هنجاری : اعتقادات مرسوم Normative Beliefs
  • اعتقادات و نظریه هایی در خصوص رفتار و سبک رفتاری مورد انتظار
  • 6.جامعه پذیری سازمانی Organizational socialization
  • فرآیندی که از طریق آن کارمندان ارزشها هنجارها و رفتارهای مورد نیاز را می آموزند.
  • 7. دیدگاه مراقبتی Care Perspective
  • بیانگر احساس ترحم و دلسوزی بوده و در ایده آل ترین حالت عبارت است از توجه و پاسخ به نیازها.
  • 8. دیدگاه منطقی Justice perspective
  • كمال مطلوب در این دیدگاه قوانین دو جانبه بوده و محرکهای آن قواعد و انظباط است.
  • 9. فرهنگ سازمانی Organizational
  • ارزشها و اعتقادات مشترکی که به یک سازمان هویت می بخشد.
  • 10. مشاوره Mentoring
  • فرآیند شکل گیری و تداوم روابط تکاملی میان مشاور و فرد تازه وارد به سازمان

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 47

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 

میلاد بخشی بازدید : 180 1392/05/15 نظرات (0)

علل تکدی گری بعنوان یک آسیب اجتماعی و ارائه راهکارهایی جهت جلوگیری از آن


چکیده: بررسی سابقه و پیشینه تکدی گری برای ما آشکار می سازد که تکدی گری به عنوان یک پدیده ناشایست و مخرب جوامع بشری در طول اعصار مختلف تاریخ در جوامع به نحوهای متفاوت وجود داشته است که بعنوان یک انحراف و بحران اساسی در جامعه قلمداد می گردد.تکدی گری فراگردی است که به موجب آن، فرد متکدی از دسترنج دیگران بهره مند می شود و زندگی می گذراند. هر یک از افراد جامعه را که نه صاحب حرفه (در مفهوم اقتصادی آن) هستند و نه در تولید اجتماعی، مشارکتی دارند و همواره با شیوه ها و شگردهای متنوع، طفیلی و زائده اجتماعی هستند، متکدی می گویند(مرادی، 1370). یکی از آسیب های مهم اجتماعی که در تمامی جوامع بشریت بعنوان معضلی اساسی وجود دارد و مخصوصا کشورهای در حال توسعه به خاطر ساختارهای خاص اجتماعی شان از آن رنج بسیار می برند همین مساله تکدی گری می باشد که متاسفانه در کشور ما نیز به وفور مشاهده می شود.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 14

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 

میلاد بخشی بازدید : 181 1392/05/15 نظرات (0)

آداب و رسوم مردم مازندران در ماه رمضان

رسوم مردم مازندران, ماه رمضان, ماه مبارک رمضان

مردم استان مازندران ماه مبارك رمضان را در حالي آغاز كردند كه روزه اولي‌ها مثل هميشه بر سر سفره افطار متبرك شمرده مي‌شوند.

ماه مبارك رمضان ماه توبه، ماه محو گناهان، ماه سلام و اسلام است كه مردم استان مازندران با اميد به دست آوردن بازگشت به خويشتن از راه پيروزي بر طاغوت نفس، روزه‌شان را آغاز كردند.

ماه رمضان در فرهنگ عامه ايرانيان جايگاه ويژه‌اي دارد و در تمامي شهرهاي كشور ماهي مقدس به شمار مي‌رود.

 از جمله آداب و رسوم و اعتقادات مردم در اين ماه نذورات مختلفي است كه مردم به آن توجه خاصي دارند. مردم استان مازندران براي برآورده شدن آرزوها و ارتباط معنوي با خدا سه روز مانده به ماه مبارك رمضان را روزه مي‌گيرند.

میلاد بخشی بازدید : 195 1392/05/01 نظرات (0)

پایان نامه با موضوع جریانهای اصلی تاریخ نگاری در دوره پهلوی


چکیده: این مطلب واقعیت دارد كه فعالیتهای فرهنگی و تحقیقات علمی یك جامعه، بستگی كاملی به شرایط اقتصادی و اوضاع سیاسی و نظام اجتماعی آن دارد. این حقیقت در جامعه علمی ما تا حدی روشن است كه نگارنده بی آنكه بخواهد وارد كشمكش های سیاسی مغرضانه و لفاظی های سطحی زیر بنا و روبنا شود. به عنوان یك اصل بدیهی و مسلم اقتصاد سیاسی كه الزاماً در تیول ماركسیسم هم نیست طرح می كند و در می گذرد و دقیقاً به همین سبب اعتقاد دارد كه بررسی علمی تاریخنگاری ایران دوره پهلوی میسر نمی شود مگر اینكه قبل از آن نظام اجتماعی و سیاسی ایران دوره با تكیه بر تحولات ایران قرن نوزدهم مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

 

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
پورتال جامع شامل پایان نامه،پروژه،مقاله،طرح توجیهی،گزارش کار،نرم افزار،تحقیق ،نمونه سوال ،جروه درسی ،کتاب ،رشته های فنی مهندسی : مهندسی برق ،مهندسی مکانیک ،مهندسی کامپیوتر ،مهندسی عمران ،مهندسی هوا فضا ،مهندسی صنایع و مهندسی معدن
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دوست دارید بیشتر در رابطه با کدامیک از موارد زیر برایتان مطلب قرار دهیم؟(اگر موردی هست که ذکر نشده باشد لطفا اطلاع دهید.با تشکر فراوان)
    نظرتان در مورد مدرن دانلود چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1018
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 20
  • تعداد اعضا : 52
  • آی پی امروز : 138
  • آی پی دیروز : 139
  • بازدید امروز : 242
  • باردید دیروز : 452
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 694
  • بازدید ماه : 694
  • بازدید سال : 84,275
  • بازدید کلی : 703,764