loading...
باشگاه مدرن دانلود
آخرین ارسال های انجمن
میلاد بخشی بازدید : 142 1392/05/27 نظرات (0)

پایان نامه بررسی کارایی تولیدات جامعه

چکیده: در فرایند تولیدات جامعه باید عوامل و نهاده های تولیدی بصورت کارآمد تخصیص یابند تا نتیجه مطلوب حاصل شود . وجود یک نظام مالی کارآمد در هر نظام اقتصادی سالم و فعال در راستای انتقال وجوه ناشی از پس انداز به فرصتهای سرمایه گذاری،ضرورتی اجتناب ناپذیر است.(والی نژاد،1381، 68) بانکها به عنوان بخشی از این نظام مالی عناصری ساختاری و با اهمیت در اقتصاد هر کشوری می باشند . لذا به همان نسبت که بانکهای کارا و سالم میتوانند در جهت رشد و توسعه اقتصادی کمک نمایند ، ناسالم بودن و عملکرد بد آنها میتواند بحرانهای اقتصادی ایجاد نماید . بطور خلاصه سلامت نظام بانکی تا حد زیادی انعکاس دهنده سلامت اقتصاد یک جامعه می باشد .( شباهنگ ، 1377 ، 64 ) از اینرو ارزیابی پیوسته و مستمر این نهاد مالی همواره مورد توجه متخصصان و بخشی از فرایند کار مدیریت این نهادها بوده است . تکنیک تحلیل پوششی داده ها یکی از مناسبترین راهکارها برای شناخت دقیق و علمی مسایل و مشکلات سازمانی و تجزیه و تحلیل کارایی واحدهای صف و ستاد در بانکها میباشد . کاربرد این روش تنها منحصر به تعیین کارایی واحدها نبوده ، بلکه قادر است با ارئه اطلاعات و نتایج متنوع مدیران را در تعیین اهداف و تدوین برنامه های آتی سازمان یاری دهد . امروزه با وجود محیط متغیر و نیز رقبای قدرتمند یکی از دغدغه های اصلی هر مدیری اطلاع یافتن از چگونگی عملکرد درونی سازمان در کنار مطلع بودن از محیط بیرونی و وضعیت رقبا می باشد ، تا بتوان بدان وسیله نه تنها موقعیت سازمان خود را در جامعه ثبات بخشد بلکه برای ارتقاء و پیشرفت آن نیز تصمیمات درست اتخاذ نماید و در جهت گسترش بازارهای فعلی و یافتن بازارهای جدید و ورود به آنها گام بردارد . از اینرو مطالعه سازمان و ایجاد تغییر و تحول در نظام اداری آن امری ضروری و اجتناب ناپذیر به نظر می آید . بدین منظور و برای تحقق بخشیدن به این امر محققان پیوسته به دنبال یافتن راههایی جهت ارزیابی عملکرد سازمان می باشند . سنجش کارایی یکی از راههای شناخته شده و متداول جهت این ارزیابی است . اگر سازمانها را به واحدهای تشکیل دهنده آنها تقسیم کنیم ، از مجموع سنجش کارایی هر واحد می توان به کارایی کلی یک سازمان دست یافت . همچنین واحدهای ناکارا و نقاط ضعف موجود در سازمان را شناسایی و جهت رفع آن اقدامات لازم را به عمل آورد ....

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 103

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 

میلاد بخشی بازدید : 164 1392/05/26 نظرات (0)

پایان نامه با عنوان بررسی و مقایسه سطح نیازهای اساسی مازلو بین دانشجویان شاهد و عادی دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارك

چکیده: پژوهش حاضر جهت بررسی و مقایسه سطح ارضای روانی پنج‌گانه مازلو بر روی 60 نفر از دانشجویان شاهد و 60 نفر از دانشجویان عادی انجام شده‌است. هردوگروه شاد و عادی از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران واحد حصارك هستند ابزار تحقیق در این پژوهش پرسشنامه شخصیتی مازلو می‌باشد كه توسط دیوید لستر تهیه شده‌است دانشجویان شاهد و عادی بااستفاده از آزمون آماریt مستقل در نیازهای پنجگانه مازلو مورد مقایسه قرار گرفتند. مقدار t مشاهده شده و سطح معنی‌داری نیازهای پنجگانه به شرح زیر به دست آمد.

  • 1- نیاز فیزیولوژیست 45/0=t مشاهده شده درسطح 1/0 تفاوت معنی‌دار نمی‌باشد.
  • 2- نیاز به امنیت 92/0=t مشاهده شده در سطح 1/0 تفاوت معنی‌دار نمی‌باشد.
  • 3- نباز به تعلق و وابستگی 09/1=t مشاهده شده در سطح1/0 تفاوت معنی‌دار نمی‌باشد.
  • 4- نیاز به احترام 38/0=t مشاهه شده در سطح1/0 تفاوت معنی‌دار نمی‌باشد.
  • 5- نیاز به تحقق خویشتن( خود شكوفایی) 58/3=t مشاهده شده در سطح 1/0 تفاوت معنی‌دار می‌باشد..

بنابراین براساس این تحقیق بین دوگروه دانشجویان شاهد و عادی فقط از نظر ارضاء نیاز به تحقق خویشتن تفاوت وجود دارد و گروه عادی از نظر تحقق خویشتن در سطح بالاتری قرار دارد.

 

میلاد بخشی بازدید : 174 1392/05/26 نظرات (0)

حتما پیش از خواستگاری بخوانید!

جلسه خواستگاری,زمان خواستگاری

طرح شما برای اولین جلسه خواستگاری چیست؟ می خواهیم از مرحله بسیار شیرین و هیجان انگیز اولین جلسه خواستگاری صحبت کنیم. خواستگاری رفتن در هر گوشه از کشور راه و رسم خودش را دارد. حتی در هر خانواده ای رسم و رسوم و آداب این کار متفاوت است اما معمولا استانداردهایی برای این کار در نظر گرفته می شود که در این مطلب با آن آشنا می شوید.


اول از آقا پسرها شروع می کنیم:


زمان خواستگاری از قبل تعیین شود
خانواده پسر باید قبل از حضور در خانه دختر، زمان و ساعت خواستگاری را با خانواده دختر هماهنگ کنند. تا خانواده دختر بتوانند شرایط خواستگاری و خانه را برای حضور خواستگاران مهیا کنند؛ ولی اگر بدون هماهنگی وارد خانه دختر شوند، شاید خانواده دختر و وضعیت خانه به طوری باشد که پذیرش مهمان‌ها کمی به تاخیر بیانجامد و باعث سوء تفاهم و حس بی‌احترامی به خانواده پسر دست بدهد که اصلا خوشایند نیست. زمان خواستگاری بعد از ظهر( 7-4 بعد از ظهر) و یا ساعات اولیه شب باشد؛ زیرا در این موقع از روز معمولا تمام عضو خانواده و افراد تاثیرگذار دختر و پسر در خانه حضور داشته و می‌توانند در خواستگاری شرکت کنند.

افراد زیادی همراه پسر به خواستگاری نروند
خاله بیاید یا عمه؟ کدام خواهرتان در مراسم حضور پیدا کند؟ تکلیف مادربزرگ چیست؟ اگر همسر برادر بزرگ تر بیاید، همسر برادر کوچک تر شاید ناراحت بشود و ...

کاملا درکتان می کنیم، ولی دقت کنید که حتما تصمیم عاقلانه ای بگیرید چون رفتارها و کیفیت حضور در اولین جلسه خواستگاری بسیار مهم است. در کشور ما رسم است در نوبت اول، خانم ها که معمولا مادر پسر عضو اصلی آن هاست همراه با یک یا دو دخترش، خاله داماد یا یکی از خانم هایی که احتمالا بزرگ تر فامیل است در مجلس خواستگاری حاضر می شوند. بیشتر باید سعی کنند که تعداد افراد کم و انگشت شمار باشد. بهتر است یک نفر بزرگ‌تر، دانا و دارای قدرت بیان صحبت کند. اگرتمام مسئولیت را به بزرگتری که تحصیل کرده و دارای قدرت بیان است، بدهند، معمولا حرف‌ها منسجم‌تر خواهد بود و مقصود آن رسا‌تر است؛ ولی اگر چند نفر با هم صحبت کنند، کسی متوجه حرف آن‌ها نمی‌شود. لازم است خواستگاری برای بار اول رسمی و سنگین اجرا شود و شوخی کردن بپرهیزند.

میلاد بخشی بازدید : 174 1392/05/26 نظرات (0)

مبانی مدیریت مالی

چکیده: در شركت های تجاری ,باید اشخاصی مسئولیت نهایی تعین خط مشی شركت را به عهده داشته و مالك درآمد پروژه و دارائی های آن نیز باشند و در یك شركت سهامی دارند كه آن سهام وی این نقش را به عهده دارند و آن چرا از در آمد خالص ,پس از كسر طلب بستانكاران و سود سهام ممتاز باقی می ماند ,به آنها تعلق می گیرد در موقعیتی نامطمئن كسب سود خالص برای دارندگاه سهام عادی بالطبع یا مطمئن است ,گاهی سود حاصل برای سهامداران بیش از مبلغی است كه از قبل پیش بینی شده است و گاهی نیز كمتر از آن . بازده صاحبان حساب عادی از دو جزء تشكیل می شود :سود سهام و سود سرمایه سود یا زیان سرمایه به حاصل تغییر در قسمت سهام شركت است .همچنانكه شركت سرمایه گذاری مجدد می كند ورشد می یابد ,ارزش آن به طور دائم افزایش یافته و این افزایش به صورت قیمت بیشتر سهام انعكاس پیدا می كند .

 

میلاد بخشی بازدید : 170 1392/05/26 نظرات (0)

دلسوزترین گیاه دارویی برای دستگاه گوارش

 

خواص هل,هل,خواص دارویی هل,خواص دانه هل

«هل» به عنوان طعم‌دهنده‌ مطبوع مواد خوراکی شناخته شده اما دانه هل علاوه بر بو و طعم خوش، خاصیت دارویی نیز دارد و از همه مهمتر برای تسکین مشکلات و ناراحتی‌های گوارشی استفاده می‌شود.

دانه هل باارزش‌ترین طعم‌دهنده در جهان به شمار می‌آید زیرا از رایحه غنی و خاصیت‌درمانی بیشماری برخوردار است. همچنین دانه هل حاوی مواد معدنی مهمی همچون کلسیم، گوگرد و فسفر است.

دانه هل موثرترین شیوه درمانی برای رفع بوی بد دهان است. جویدن دانه‌های این گیاه می‌تواند بوی بد دهان را رفع کند.

هل در میان مردم جنوب آسیا برای مقابله با بیماری‌های لثه و پوسیدگی دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاثیر روغن موجود در این دانه در درمان مشکلات گوارشی از قبیل یبوست، سوء هاضمه و اسهال خونی تایید شده است.

همچنین دانه هل در درمان مشکلات مجاری ادراری و دفع سنگ کلیه موثر است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که دانه هل در کاهش استرس و افسردگی و درمان انواع سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، پروستات و تخمدان قابلیت دارد.

منبع:aftabir.com

میلاد بخشی بازدید : 161 1392/05/26 نظرات (0)

تحلیلی بر مدیریت بازرگانی در ایران

چکیده: رشته مدیریت بازرگانی در مفهوم عام آن شامل طیف وسیعی از مدیریت‌ها می‌شود، زیرا بیشتر سازمانهای تجاری، صنعتی و خدماتی مثل بانكها، شركت‌های بیمه و یا كارخانجات صنعتی به دنبال سود هستند و در نتیجه یك موسسه بازرگانی محسوب می‌شوند. و از همین‌رو در كشور ما تا چند سال پیش، گرایش مدیریت بازرگانی شامل گرایش‌های مختلف این رشته مانند مدیریت صنعتی، مدیریت بیمه و مدیریت جهانگردی و مدیریت بازرگانی بود. اما امروزه با پیشرفت علم مدیریت و تخصصی‌تر شدن این رشته، مدیریت بازرگانی كاربرد محدودتری پیدا كرده است. دروس تخصصی این رشته در زمینه شناخت بازار، مسائل بازاریابی، تجارت ، داد و ستد، معاملات بین‌المللی و صادرات و واردات است و در نهایت یك دانشجوی مدیریت بازرگانی به عنوان یك مدیر تجاری تحصیل كرده ، می‌تواند امور تجاری را تفكیك كرده و اداره كند و به یاری قدرت خلاق خویش در ایجاد بازار جدید، ارائه خدمات متنوع و تازه ، ابداع روشهای جدید در عرضه و توزیع، كارآفرین باشد. برای مثال یك فارغ‌التحصیل مدیریت بازرگانی باید بتواند برای كالاهای موجود، بازار جدیدی پیدا كرده و یا روشهای مطلوب توزیع را در سیستم دولتی طراحی كند. چون امروز یكی از بزرگترین مشكلات كشور ما رساندن محصولات كشاورزی مثل برنج، چای و مركبات به بازار و به دست مصرف كننده است.

 

میلاد بخشی بازدید : 162 1392/05/26 نظرات (0)

طرح توجیهی تولید اکسید روی

خلاصه طرح: اکسید روی در ساخت مواد فراوانی در صنعت مانند پلاستیک، سرامیک، شیشه، سیمان، لاستیک (تایر اتومبیل)، نرم کننده، رنگها، مومها، چسب، غذاها، باتری و... استفاده می‌شود. پودر اکسید زینک کاربرد‌های فراوانی دارد. کاربرد‌های اصلی آن به صورت خلاصه ارائه می‌شود.بیشتر کاربرد‌ها از واکنش اکسید روی به عنوان ماده تشکیل دهنده سایر اجزای روی استفاده می‌کنند. کاربرد آن در علم مواد شامل ضریب شکست بالا، رسانایی حرارتی بالا، آنتی بیوتیک و مواد محافظ اشعه UV می‌باشد. به طریق مشابه به موادی مثل پلاستیک، سرامیک، شیشه، چوب، سیمان، رنگ، گریس، پماد، چسب، مهر، رنگ دانه، باتری، مدار به کار رفته در اطفاع حریق و بسیاری موارد دیگراستفاده می‌شود.

فهرست مطالب:

  • مقدمه
  • كاربرد و مصارف
  • بررسی جایگاه صنعتی
  • طبقه بندی
  • فرایند و روش تولید
  • روش مستقیم
  • روش غیر مستقیم
  • تولید اکسید روی از کلرید روی (روش منتخب)
  • لیست تجهیزات و ماشین آلات
  • تجزیه و تحلیل هزینه ها

با توجه به نوسانات نرخ تورم، تجزیه و تحلیل هزینه ها برحسب دلار آورده شده است.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 7

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 

میلاد بخشی بازدید : 165 1392/05/26 نظرات (0)

پروژه شبکه های بی سیم Wireless LAN

    

چکیدهWireless به تکنولوژی ارتباطی اطلاق می شود که در آن از امواج راديويی، مادون قرمز و مايکروويو ، به جای سيم و کابل ، برای انتقال سيگنال بين دو دستگاه استفاده می شود.از ميان اين دستگاه ها می توان پيغامگيرها، تلفن های همراه، کامپيوتر های قابل حمل، شبکه های کامپيوتری، دستگاه های مکان ياب، سيستم های ماهواره ای و PDA ها را نام برد.ساده ترين پيكربندي WLAN شبكه نظير به نظير مي باشد.هر PC داراي يك كارت شبكه بدون سيم(Wireless NIC) مي باشدو بنابراين مي تواند باهر PC ديگري به شرطي كه در محدوده يكديگر قرار گرفته باشند ارتباط برقرار نمايند.نوع ديگر پيكر بندي شامل استفاده از وسيله اي به نام AP است .AP استفاده كننده هاي WLANرا قادر مي سازد تا به شبكه محلي دانشگاه وشبكه اينتر نت دسترسي پيدا كنند.وسعت ناحيه تحت پوشش يك AP متغيير است و به طراحي وساخت محصولات WLANمحيطي كه WLANدر آن عمل ميكند وقدرت ارسال بستگي دارد.يك AP بطور معمولي مي تواند ناحيه اي با شعاع 3000 فوت را در خارج سازمان وناحيه اي با شعاع 600فوت را درداخل سازمان تحت پوشش خود قرار بدهد.

فهرست مطالب:

  • تعریف تکنولوژی Wireless
  • فواید تکنولوژیWireless
  • انواعسیستم هایWireles
  • سیستم Wireless ثابت
  • سیستم Wireless قابل حمل
  • سیستم Wireless مادون قرمز
  • WAP
  • تجهیزات وپیکربندی یک شبکه بی‌سیم
  • شبکه‌های محلی بی‌سیم
  • معماری‌ شبکه‌های محلی‌ بی‌سیم

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 26

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

 

تعداد صفحات : 128

درباره ما
Profile Pic
پورتال جامع شامل پایان نامه،پروژه،مقاله،طرح توجیهی،گزارش کار،نرم افزار،تحقیق ،نمونه سوال ،جروه درسی ،کتاب ،رشته های فنی مهندسی : مهندسی برق ،مهندسی مکانیک ،مهندسی کامپیوتر ،مهندسی عمران ،مهندسی هوا فضا ،مهندسی صنایع و مهندسی معدن
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دوست دارید بیشتر در رابطه با کدامیک از موارد زیر برایتان مطلب قرار دهیم؟(اگر موردی هست که ذکر نشده باشد لطفا اطلاع دهید.با تشکر فراوان)
    نظرتان در مورد مدرن دانلود چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1018
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 52
  • آی پی امروز : 287
  • آی پی دیروز : 156
  • بازدید امروز : 933
  • باردید دیروز : 377
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 2,590
  • بازدید ماه : 6,137
  • بازدید سال : 56,126
  • بازدید کلی : 675,615