loading...
باشگاه مدرن دانلود
آخرین ارسال های انجمن
میلاد بخشی بازدید : 225 1392/08/15 نظرات (0)

چرا درد شب‌ها به سراغمان می‌آید؟

 

حس درد,چرا احساس درد شبها بیشتر است,درد‌شناسی

چرا درد شب‌ها به سراغمان می‌آید؟
اولین بار توسط دکارت، فیلسوف بزرگ این سؤال مطرح شد که حس درد برای اطلاع دادن به انسان‌هایی است که بدانند کجای بدنشان آسیب دیده است این ابزار برای توبیخ آنها نیست بلکه اعلام خطر است.فوق‌تخصص درد‌شناسی در مورد علت اینکه احساس درد در شب‌ها بیشتر می‌شود، گفت: در پشت این باور قدیمی مردم، حقیقتی علمی وجود دارد و علت آن به کارکرد سیستم عصبی بدن برمی‌گردد.

 

 سیروس مؤمن‌زاده،در مورد این باور مردم که چرا شبها دردشان بیشتر می‌شود افزود: این باور به حقیقتی بر می‌گردد که مردم در طول تاریخ آن را تجربه کرده‌اند. انسان‌ها از قدیم مشاهده می‌کرده‌اند که در هنگام شب دردهایی مانند درد دندانشان بیشتر می‌شود.


وی ادامه داد: در پشت این باور قدیمی، یک حقیقت علمی وجود دارد در ابتدای کار زمانی که بشر با درد آشنا شد فکر می‌کرد، درد ابزاری در دست خدایان است تا انسان‌های گناهکار را توبیخ کند اما به مرور این باور تغییر کرد.
مدیر آموزش دوره فوق تخصصی درد در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: اولین بار توسط دکارت، فیلسوف بزرگ این سؤال مطرح شد که حس درد برای اطلاع دادن به انسان‌هایی است که بدانند کجای بدنشان آسیب دیده است این ابزار برای توبیخ آنها نیست بلکه اعلام خطر است.


مؤمن‌زاده گفت: بنابراین درد به عنوان ابزاری برای حفظ سلامت مطرح شد اما اینکه چرا در شب درد مردم بیشتر می‌شود به این دلیل است که در طول روز توجهات و صداهای زیادی در اطراف ما وجود دارد و حس‌ لامسه، بینایی و تحریکات محیطی در روز بیشتر مطرح است.وی افزود: همچنین سیستم عصبی بدن اولویت‌بندی می‌کند و به حس‌های غیردرد کمتر اهمیت می‌دهد.


این فوق‌تخصص درد‌شناسی ادامه داد: قبل از اینکه حس درد به مغز برسد ابتدا حس لامسه، بینایی و حس تعادل به مغز ارسال می‌شود و در آخر حس درد منتقل می‌شود.
مؤمن‌زاده گفت: در طول روز به دلیل تحریکات حسی احساس درد کاهش می‌یابد اما در هنگام شب به دلیل کاهش تحریکات بدن، سیگنال‌های بدن خاموش می‌شود و حس درد بیشتر در مغز شنیده می‌شود در نتیجه احساس درد به وجود می‌آید.


وی گفت: این احساس درد در کودکان و بزرگسالان فرقی نمی‌کند و در طول شب به طور کلی شدید‌تر و قوی‌تر است.

میلاد بخشی بازدید : 147 1392/08/15 نظرات (0)

محسن ترکی: خجالت می‌کشم بگویم داورم؛ مردم طعنه می‌زنند و می‌گویند «شماره حساب بد

محسن ترکی ,داوری قهرمانی

محسن ترکی: خجالت می‌کشم بگویم داورم؛ مردم طعنه می‌زنند و می‌گویند «شماره حساب بدهم»؟!

شرمسارم از اینکه جزو خانواده داوری هستم. تا بقال سرکوچه هم از ما می‌پرسد داوران پول می‌گیرند، واقعا طعنه‌های مردم سنگین است.

سکوت چند ماهه محسن ترکی در مصاحبه شکست؛ پس از صحبت‌های دیروز اصفهانیان در خصوص برخورد با محسن ترکی؛ این داور با سابقه فوتبال کشورمان دلایل قضاوت نکردنش را بیان کرد. محسن ترکی با 25 سال سابقه قضاوت در آستانه یک رکورد جهانی قرارداد اما از سوی کمیته داوران بایکوت شده و می‌گوید با حضور اصفهانیان داوری ایران به زیر صفر رسیده است!


*رئیس کمیته داوران خبر از برخورد با شما داده و گفته باید پاسخگو باشید.
برای ایشان متاسفم که حرف‌هایش را با رسانه‌ها می‌زند نه با من و این رفتار باعث شرمندگی جامعه داوری است که به جای صحبت با من در سانه‌ها مصاحبه می‌کند.


*یعنی در این مدت هیچ صحبتی با شما نشده است؟
هیچ صحبتی با من نکردند و تنها یک شب من با اصفهانیان تماس گرفتم که چرا در رسانه‌ها صحبت می‌کنید و با خود من حرف نمی‌زنید؟


میلاد بخشی بازدید : 153 1392/08/15 نظرات (0)

مفاهیم درآمد و ارزیابی دارائی ها

چکیده: این تحقیق استانداردهای حسابداری مربوط به ارزیابی دارائی را از لحاظ ثبات رویه با اهداف بیانیه های مالی و مفهوم اندازه گیری درآمد بررسی می کند. تجزیه و تحلیل مفهومی «درآمد اقتصادی»و «درآمد تحقق یافته » منتهی به ارتباط آخرین مفهوم درآماده کردن سرمایه گذاران با اطلاعات مناسب برای ارزیابی شان از شرکت می گردد. بنابراین مفهوم قدیمی تحقیق یا بازیافت تغییر میکند تا نیازهای مهم حسابداری بازار به بازار را برآورده سازد . نتیجه یک سرمایه گذاری درمقایسه با انتظارات پیش بینی شده زمانی که از ریسک ذاتی تجاری آزاد می شود ،بطور تحقق یافته تلقی می گردد. درآمد تحقق یافته میزانی را که تاآن حد به نتایج مورد نظر نائل آمده تسخیر میکند . این مفهوم تغییر یافته که در ارزیابی دارائی های تجاری فیزیکی و دارائی مالی بکار میرود ،مطابق با ماهیت سرمایه گذاری طبقه بندی می شود .این تحقیق نشان میدهد که ویژگی های مختلف اندازه گیری طبق مفهوم درآمد تحقق یافته ،سازگار می باشند و به این نتیجه میرسد که یک کاربری ثابت از مفاهیم بنیادی مهمتر از یکنواختی یک ویژگی خاص است.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 25

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


میلاد بخشی بازدید : 156 1392/08/15 نظرات (0)

مفاهیم قواعد جدید كفایت سرمایه برای مدیریت پورتفولیوی دارائیهای اعتباری

چکیده: درطی چند سال گذشته یك بحث گسترده بین افراد متخصص و دانشگاهیان راجع به اینكه آیا یك روش مدیریت پورتفولیو می تواند با بانكها در مدیریت بهتر ریسك سرمایه كمك كند و اینكه چگونه روش مدیریت پورتفولیو برای سهام داران ارزش ایجاد می كند، وجود داشته است . در این مقاله ، نویسندگان می گویند كه چهار محرك وجود دارد كه بانكها را ملزم می كنند كه به هنگام مدیریت دارائی های اعتباری از حالت معاملاتی به یك روش كه بیشتر شبیه به مدیریت پورتفولیو است حركت كنند. این چهار محرك عبارتند از : تغییرات ساختاری در بازارهای اعتباری ، ناكارآمدی انتقال ریسك به بازارهای وام دهی ، افزایش سطح بدهی در ایالات متحده و تغییرات پیشنهاد شده برای كفایت سرمایه . نویسندگان در ادامه هیچ تغییر همزمانی در قواعد مربوط به كفایت سرمایه مشاهده نكردند به عنوان اولین قدم آنها به سمت همگرایی بین ریسك سرمایه و ترتیب سرمایه برای ریسك سرمایه حركت كرده اند این تغییرات مستلزم آن است كه بانكها به تلاشهای خود برای ایجاد اولین كلاس از مهارتها و توانمندیهای مدیریت پورتفولیو شتاب دهند ، به كسب بهترین روش مدیریت پورتفولیوی اعتباری از طریق فرصتهای جذاب برای ایجاد ارزش سهامداران و قادر شدن بانكها در رقابت موفقیت آمیز ، پاداش داده می شود.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 18

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


میلاد بخشی بازدید : 174 1392/08/15 نظرات (0)

مقررات مالیاتی و الزامات آن در گروه شرکتها

چکیده: مدتی است اصطلاحاتی چون هلدینگ، شرکتهای مادر و خواهر ، اصلی و فرعی،ادغام، ترکیب و تجزیه شرکتها در محیط تجاری در سطوح مدیریت و مالکیت، مورد توجه روزافزونی قرار گرفته و کارشناسان را نیز به‌تفکر در زمینه‌های شناسایی ساختار، تجزیه و تحلیل آثار اقتصادی و مالی، ارزیابی جایگاه قانونی خودو… واداشته است. در بسیاری از موارد، اصطلاحات یادشده درمانی شکلی برای رهایی از بندهای بوروکراسی اداری و حذف ستادهای گسترده در سازمانها و نهادهای غیرخصوصی محسوب می‌شود و یا طرفهای تجاری خارجی دارای این عنوانها موجب جلب توجه طرف ایرانی به ساختارهای مدیریتی آن می‌شود. در برخی موارد نیز آثار ترکیب و ادغام شرکتها و گروه شرکتها با بررسیهای دقیق کارشناسی ارزیابی شده، و بعضا تحت شرایطی ساختار مورد نظر اعمال شده و یا به‌واسطه وجود موانع و ابهاماتی عملی نشده است. طرح موضوعات فوق به هر دلیلی که باشد به علت نیاز به توجه و ارزیابی دقیق جوانب آن درسطوح مربوط، رو به عمومیت‌یافتن است. اما نبود جایگاه روشن و تعریف‌شده در قانون تجارت برای گروه شرکتها و کنسرسیوم و تعلق مالیاتهای سنگین در صورت به‌کارگیری موارد ادغام و ترکیب، از مهمترین موانع و باعث ایجاد ابهام است. در این راستا توجه به سیر تکاملی شرکتها در کشورهای پیشرفته می‌تواند شکل‌گیری ساختارهای مورد لزوم را سرعت بخشد. در این مقاله کوشش خواهد شد با تمرکز بر بخش مقررات مالیاتی ساختارهای مالکیتی شرکتها، انگیزه‌های اقتصادی ترکیب در واحدهای تجاری به‌طور مختصر تشریح شود و موانع و ابهامات حقوقی در مقررات موجود ارزیابی گردد. از آنجا که اصلاحات اخیر قانون مالیاتها و به‌طور مشخص ماده 111 تا حدودی بخشی از موانع مالیاتی مربوط را مرتفع خواهد کرد، ضمن ارزیابی این اصلاحات، مقررات مالیاتی کشور انگلستان در زمینه گروه شرکتها و کنسرسیوم به‌عنوان نمونه‌ای با قدمت و پشتوانه غنی به‌منظور مقایسه و شناسایی نقاط‌ضعف موجود در ایران ارائه شده است. حاصل این مقایسه می‌تواند پیشزمینه‌ای باشد تا توجه مراجع ذیربط را در صدور احکام مالیاتی جلب کرده و شاید در اصلاحات دیگری که پس از گسترش تشکلهای مورد بحث ضرورت یابد، مفید واقع شود.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 22

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


میلاد بخشی بازدید : 167 1392/08/13 نظرات (0)

نرخهاى مبادله ارز و دگرگونیهاى نظام پولى بین ‏المللى

چکیده: واژه «ارز» از «ارزش» مشتق شده و به تدریج به معناى پول آمده است. وقتى از ارز سخن به میان مى‏آید، منظور پول خارجى است و در این صورت لفظى است عام كه برمورد خاص اطلاق مى‏شود. در پاره‏اى موارد به كلمه ارز صفت خارجى مى‏افزایند و در این حالت نیز به همان معنى عام است كه به كار مى‏رود. امروزه، هردولت در قلمرو جغرافیایى و در حدود حق حاكمیت خود یك نظام پولى ویژه ایحاد كرده است و مسئله مبادله پولها با یكدیگر پدیده اساسى روابط مالى بین‏المللى را تشكیل مى‏دهد. داد و ستدهاى ارزى به شكل كنونى، پدیده‏اى است كه متعاقب شفاف و نظام‏مند شدن نقش پول، در دهه‏هاى پایانى قرن نوزدهم شكل گرفته و با اختراع وسایل مخابراتى و گسترش وسایل و امكانات ارتباطى، رونق فزاینده یافته است . در گذشته كه «پول طلا» تقریباً حكمروا بود و طلا وجه مشترك همه پولها به شمار مى‏آمد، مبادلات به طور طبیعى توسعه می یافت. پس از وقوع جنگ جهانى و بروز بحران بزرگ اقتصادى در فاصله این دو جنگ (1929)، مبادلات بین كشورها متوقف و براى مبادله پولهاى ملى به یكدیگر تمهیدات نوینى اندیشه شد. نظام پولى بین‏المللى در ابتدا به صورت ناخودآگاه فعالیت مى‏كرد. در دوره رواج نظام پایه طلا تصور مى‏شد، شیوه‏ها و ترتیبات خودكارى وجود دارد كه در صورت بروز عدم تعادل در نظام پولى، دخالت كرده و موجبات تصحیح آن را فراهم مى‏كند. دیرى نپایید كه وقایع بین دو جنگ جهانى اول و دوم وجود شیوه‏هاى خودكار را مورد تردید قرار داد. از این رو در سالهاى پایانى جنگ جهانى دوم، پایه‏ریزى یك نظام خودآگاه كه ضمن كاهش مشكلات پبشین، متناسب با رشد اقتصاد جهانى باشد، مورد توجه قرار گرفت. این نظام نیز تنها نزدیك به یك ربع قرن با موفقیت پابرجا بود.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 41

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


میلاد بخشی بازدید : 155 1392/08/13 نظرات (0)

هموار سازی سود

چکیده: این مقاله به یکی از مباحث مهم مدیریت سود، یعنی هموارسازی سود می پردازد.به طور کلی هموارسازی سود عبارت است از اعمال نظر مدیریت شرکت در تقدم و تاخر ثبت حسابداری هزینه ها و درامدها و یا به حساب گرفتن هزینه ها یا انتقال انها به سال های بعد به طوری که باعث شود شرکت در طول چند سال مالی متوالی از روند سودبدون تغییرات عمده برخوردار باشد.هدف مدیریت این است که شرکت را در نظر سرمایه گذاران و بازار سرمایه با ثبات و پویا نشان دهد.در این مقاله به روش های هموارسازی سود از یک طرف و از طرف دیگر به سازوکارهایی از قبیل ویژگی های کیفی اطلاعات و افشاء بیشتر باعث می شود مدیریت شرکت در فرایند هموارسازی موفق نباشد می پردازد. اهمیت دادن به درآمد و سود حسابداری گزارش شده ، یك فرضیه ای وجود دارد كه مدیران جستجو می كند كه سود را در طی تمام دوره هموار نماید بطوریكه جریان سود ثابت بیشتر با واریانس سالانه كمتر منتهی به ارزش گذاری شركت بالاتر می شود . در برخی موارد این بحث پیشنهاد می گردد كه یك بازار سهام طبیعی نمی تواند داده های حسابداری را بطور صحیح شرح دهد . رونن و سادن به تناوب پیشنهاد می كنند كه مدیران هموار سازی سود را برای پیشگوئی كردن بهینه (بوسیله افراد برون سازمانی) از جریانات نقدی كه ارزش شركتها بر آن مبنا قرار می گیرد ، تسهیل می كند .

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 41

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


میلاد بخشی بازدید : 174 1392/08/13 نظرات (0)

پایان نامه فیبر نوری

چکیده: طی سال ها ، تکنولوژی جدیدی در زمینه ی ارسال مخابرات از طریق کابل ها ، به شکل فراینده مورد پذیرش واقع شده است. در این جا ، سیگنال ها بر خلاف تکنولوژی کابل مسی ، به کمک موجبرهایی موسوم به تارهای نوری ، به شکل نوری ارسال می شوند. این پدیده با دستیابی به اجزای نیمه هادی مناسبی نظیر لیزرها ، دیودهای نور گسیل و دیودهای نوری توسعه یافت. همزمان با آن ، به منظور تأمین نیاز های تکنولوژی تارنوری، در سیستم های انتقال رقمی موجود نیز پیشرفت حاصل شد. در دو دهه ی اخیر ،مخابرات نوری از طریق کابل های تارنوری، رقیبی عمده برای سیستم های گذشته و موجود مخابراتی شده است. با توانایی محیط انتقال تارنوری در ارسال اطلاعات با ظرفیت بالا و قدرت فرستنده ی کم، این روند در سال های آتی ادامه خواهدیافت، به نحوی که با گذشت زمان وپیشرفت تکنولوژی ، سیستم مخابرات تارنوری ، جایگاه والاتری در شبکه ی مخابراتی آتی خواهد داشت. این سیستم در چند سال اخیر وارد شبکه ی مخابراتی ایران نیز شده و کاربرد آن در شبکه ی بین شهری و همچنین بین مراکز تلفنی به نحو اجتناب ناپذیری در مقایسه با سایر سیستم ها افزایش یافته است. از جهت تولیدی نیز به همت برخی از مسئولین مخابرات کشور تلاش هایی در زمینه ی کابلی کردن تارنوری و نیز شناخت لوازم سیستم تارنوری ، و در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی نیز آموزش وپرورش در این زمینه آغاز شده است. این پایان نامه شامل 5 فصل است.

در فصل اول بعد از مطالعه ی تاریخچه ی مخابرات نوری ، به مقایسه ی بین فیبرنوری و کابل های مسی می پردازیم. سپس کاربردهای تارنوری به صورت صوت در خطوط تلفن، خطوط ارتباطی در نیروگاه ها و خطوط راه آهن و ارتباطات میدان رزم...، به صورت تصویر در پخش تلویزیونی و در بیت های مداربسته ، تلویزیون کابلی و...، برای انتقال داده در سیستم های رایانه ای، در هواپیما ها و کشتی ها و...، و در احساس کننده ها بیان شده است.

در فصل دوم، فیزیک نور و قوانین حاکم بر فیزیک نور موردبررسی قرار می گیرد. سپس در مورد انتقال نور در فیبرنوری مطالبی بیان می شود.

فصل سوم با بیان چگونگی انتقال در رسانه های انتقال و اساسأ اجزای مورداستفاده دراین انتقال ، شروع می شود. در ادامه به بیان عناصر خط انتقال فیبرنوری می پردازیم.

در فصل چهارم، با معرفی کوارتز (دی اکسید سیلیسیم sic2 ( ، به عنوان ماده ی اصلی سازنده ی شیشه مورد استفاده در فیبرنوری، به مطالعه ی انواع فیبرنوری از نظر شیوه ی انتقال ، حفاظت ، روکش و ماده ی سازنده می پردازیم. درانتهای فصل ، روشهای مختلف ساخت فیبرنوری بیان شده-است.

تعداد صفحات : 128

درباره ما
Profile Pic
پورتال جامع شامل پایان نامه،پروژه،مقاله،طرح توجیهی،گزارش کار،نرم افزار،تحقیق ،نمونه سوال ،جروه درسی ،کتاب ،رشته های فنی مهندسی : مهندسی برق ،مهندسی مکانیک ،مهندسی کامپیوتر ،مهندسی عمران ،مهندسی هوا فضا ،مهندسی صنایع و مهندسی معدن
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دوست دارید بیشتر در رابطه با کدامیک از موارد زیر برایتان مطلب قرار دهیم؟(اگر موردی هست که ذکر نشده باشد لطفا اطلاع دهید.با تشکر فراوان)
    نظرتان در مورد مدرن دانلود چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1018
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 52
  • آی پی امروز : 316
  • آی پی دیروز : 156
  • بازدید امروز : 1,059
  • باردید دیروز : 377
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 2,716
  • بازدید ماه : 6,263
  • بازدید سال : 56,252
  • بازدید کلی : 675,741