close
تبلیغات در اینترنت

باشگاه مدرن دانلود | پورتال جامع شامل پایان نامه،پروژه،مقاله،نمونه سوال ،جروات درسی ،کتاب

باشگاه مدرن دانلود باشگاه مدرن دانلود باشگاه مدرن دانلود

آخرین مطالب وب سایت ما

برترین مطالب وب سایت ما

باشگاه مدرن دانلود باشگاه مدرن دانلود باشگاه مدرن دانلود
    سایت رسمی عرضه کننده محصولات میلاد

تاریخچه ایل چهاردولی

چکیده: تاریخچه ایل ها و اقوام چَهاردُوْلی ها در شهرستان شاهین‌دژ (از طوایف بزرگ لكها): قبل از پرداختن به تاریخ این طایفه لازم است به شبهه برخی از لرها وكردها پاسخ داده شود كه لكهای باستانی ایرانی را هر كدام به خودشان منتسب می كنند، لكها از لحاظ فرهنگی، احساسی و مذهبی و بسیاری از مولفه های قومی خصوصا پوشش (كردی و لری) خود را مستقل از قوم كرد و لر می دانند. زبان لکی یک زبان زیبا و آهنگین است که در غرب ایران استفاده می شود. اما نام و آوازه اش هنوز پس از عمری طولانی و دراز زیاد گسترش نیافته است و بیشتر جزء زبان لری و یا کردی و یا فارسی به گویش کردی محسوب می شود. اگر بخواهیم زبان لکی را به یکی از زبان های زنده حال ایران تشبیه کنیم شاید بهترین نمونه زبان کردی باشد که واژه های مشترک زیادی با لکی دارد. کرد زبانان از نظر جغرافیایی نیز نزدیکی زیادی با اقوام لک دارند. اما این دو موضوع با توجه به این که زبان کردی گویش و واژه های و دستور متفاوت دارد موجب نمی شود که زبان لکی را یک بخش از کردی بدانیم. همچنین از نظر سیاسی و جغرافیایی اقوام لک نشین اکثراً زیر مجموعه از لرها هستند اما شباهت لری به لکی بسیار کمتر از کردی به لکی است. و همچنی کرد ها اقوام چهاردولی ها را عجم می خوانند عجم نامیست که اعراب به ایرانیان و پارسیان میدادند. در لکی واژه های باستانی و کهن فارسی به قدر زیادی وجود دارد. وجود و شکل قدیمی و اصیل برخی واژه ها و شیوه ی جمله بندی اصیل در این زبان بسیار جذاب است. از این رو است که می توان ابراز کرد که زبان لکی به جا مانده ی زبان های پارسی باستان و پهلوی است پارسی باستان زبانی است که در زمان هخامنشیان مستعمل بود و ریشه ی زبان فارسی امروزی است.

 

21 / 05 / 1392
  • نظرات
  • ادامه مطلب

    پایان نامه با موضوع جریانهای اصلی تاریخ نگاری در دوره پهلوی


    چکیده: این مطلب واقعیت دارد كه فعالیتهای فرهنگی و تحقیقات علمی یك جامعه، بستگی كاملی به شرایط اقتصادی و اوضاع سیاسی و نظام اجتماعی آن دارد. این حقیقت در جامعه علمی ما تا حدی روشن است كه نگارنده بی آنكه بخواهد وارد كشمكش های سیاسی مغرضانه و لفاظی های سطحی زیر بنا و روبنا شود. به عنوان یك اصل بدیهی و مسلم اقتصاد سیاسی كه الزاماً در تیول ماركسیسم هم نیست طرح می كند و در می گذرد و دقیقاً به همین سبب اعتقاد دارد كه بررسی علمی تاریخنگاری ایران دوره پهلوی میسر نمی شود مگر اینكه قبل از آن نظام اجتماعی و سیاسی ایران دوره با تكیه بر تحولات ایران قرن نوزدهم مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

     

    01 / 05 / 1392
  • نظرات
  • ادامه مطلب

    موسیقی در عصر ساسانیان


    چکیده: برخلاف دوره های هخامنشی و اشكانی مدارك بسیاری در دست است كه از رشد و توسعه موسیقی ایران در عهد ساسانی حكایت می كند. در عهد ساسانی موسیقی یكی از هنرهای ملی بوده كه به منتها پایه پیشرفت و ترقی خود رسیده است. قسمتی از موسیقی ما كه هنوز تحت تاثیر موسیقی اروپایی قرار نگرفته، دنباله همان موسیقی عهد ساسانی است و همان طور قسمتهایی از موسیقی عرب كه هم آهنگ با موسیقی ماست دنباله موسیقی ایرانی است . هر دستگاه شامل یك پیش درآمد، آواز، تصنیف و رنگ است و همه اجزاء یك دستگاه یا مقام با هم مرتبط و هم آهنگ است. نواختن هر دستگاه در سازها كوك مخصوص به خود را دارد كه باید آهنگ و احساسات ناشی از همان دستگاه را نشان دهد. در آیین مزدك موسیقی به عنوان یكی از نیروهای معنوی شناخته شده و این می رساند كه موسیقی در زندگی اكثریت مردم نیز كم و بیش نفوذ داشته است. اعراب هنر موسیقی را از ایرانیان آموخته و با آمیختن نواها و الحان دستگاههای جدیدی به وجود آورده اند كه اصول آن اقتباس از موسیقی ایرانی است و به همین دلیل موسیقی عرب به گوش ما غریب نیست و مطبوع طبع است چون ریشه ایرانی دارد. اعراب موسیقی عهد ساسانی را در قلمرو اسلامی رواج دادند و آهنگهای ایرانی تا جنوب فرانسه پیشرفته است و امروز ما می بینیم كه موسیقی اسپانیولی روح شرقی و ایرانی دارد.

    فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 13

    برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

    01 / 05 / 1392
  • نظرات
  • جغرافیای تاریخی در دوران پهلوی


    چکیده: به دلیل قلت منابع در عصر پارتی و از آنجا كه در دوره دوم عمر سلاطین این سلسله پیوستگی های ناگزیری در میان جوامع عصر اشكانی و ساسانی وجود داشته، لذا اشاره به منابع موجود در موارد متعددی می تواند راه گشای محققان باشد به طوریكه معلوم است، برخی از كتیبه های عصر ساسانی به توصیف اقشار اشرافی پرداخته اند. كه با توجه به قرب زمان با اشكانیان انتظار می رود كه نمونه ای از ادوار اخیر عهد این سلسله نیز باشد. البته در این كتیبه ها اشرافیت مورد بررسی قرار گرفته نه شخصی خاص و یا اعیان از جمله : در كتیبه شاپور اول در حاجی آباد به توصیف تیراندازی شاه در برابر بزرگان و شهرداران شاهزادگان و آزاتان می پردازد. و در كتیبه نرسی در پایكولی فهرست بزرگان و دسته هواداران نرسی كه از او پشتیبانی می كرده اند آمده است. واژه های شهرداران ، شاهزادگان و بزرگان و كدك خدایان به وضوح ذكر شده است . همچنین كتیبه نرسی از دژی كه با موافقت شهرداران، بزرگان و آزاتان ذكر شده است. و بر روی هم طی شش سال ساخته شده یاد كرده است.

    فهرست مطالب:

    • بخش اول:
    • الف- قشرهای اشرافیت
    • ب- شاهنشاه- مفهوم قدرت شاهنشاه در دوره اشكانیان
    • ج- سه لایه اشرافیت و شورای پادشاه
    • د- خاندانهای اشرافی (هفت خاندان)
    • بخش دوم:
    • قشربندی های اجتماعی گروهبندی های عمومی
    • بخش سوم:
    • گروهها و پایگاههای مدنی
    • گروه دوم- ناشهروندان یا بردگان
    • منابع

    فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 19

    برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

    01 / 05 / 1392
  • نظرات
  • زندگينامه عطار نيشابوري

    زندگینامه عطار نیشابوری

     


    فريدالدين ابو حامد محمد بن ابوبكر ابراهيم بن اسحاق عطار نيشابوري، يكي از شعرا و عارفان نام آور ايران در اواخر قرن ششم و اويل قرن هفتم هجري قمري است. بنا بر آنچه كه تاريخ نويسان گفته اند بعضي از آنها سال ولادت او را 513 و بعضي سال ولادتش را 537 هجري.ق، مي دانند. او در قريه كدكن يا شادياخ كه در آن زمان از توابع شهر نيشابور بوده به دنيا آمد. از دوران كودكي او اطلاعي در دست نيست جز اينكه پدرش در شهر شادياخ به شغل عطاري كه همان دارو فروشي بود مشغول بوده كه بسيار هم در اين كار ماهر بود و بعد از وفات پدر، فريدالدين كار پدر را ادامه مي دهد و به شغل عطاري مشغول مي شود. او در اين هنگام نيز طبابت مي كرده و اطلاعي در دست نمي باشد كه نزد چه كسي طبابت را فرا گرفته، او به شغل عطاري و طبابت مشغول بوده تا زماني كه آن انقلاب روحي در وي به وجود آمد و در اين مورد داستانهاي مختلفي بيان شده كه معروفترين آن اين است كه:

     a

    07 / 03 / 1392
  • نظرات
  • ادامه مطلب

    اشعار زیبای جامی

    اشعار جامی,اشعار زیبای جامی

    نورالدین عبدالرحمن ابن نظام الدین احمد ابن محمد متخلص به جامی در سال 817 هجری قمری در خرجرد جام از توابع خراسان متولد شد . وی بعدها همراه پدرش به سمرقند وهرات رفت و در آن دیار به کسب علم و ادب پرداخت . سپس به سیر و سلوک مشغول و از بزرگان طریقت شد . او نزد سلطان حسین میرزا بایقرا و وربر فاضل او امیر علیشیر نوایی تقربی خاص داشت . او در محرم 898 هجری قمری وفات یافت و در هرات با احترام فراوان به خاک سپرده شد . از جامی بیش از چهل اثر و تألیف سودمند و گرانبها به جای مانده است . معروفترین آثار او عبارت از هفت مثنوی به نام هفت اورنگ است .

    الهی غنچهٔ امید بگشای!
    گلی از روضهٔ جاوید بنمای
    بخندان از لب آن غنچه باغم!
    وزین گل عطرپرور کن دماغم!
    درین محنت‌سرای بی مواسا
    به نعمت‌های خویش‌ام کن شناسا!
    ضمیرم را سپاس اندیشه گردان!
    زبانم را ستایش‌پیشه گردان!
    ز تقویم خرد بهروزی‌ام بخش!
    بر اقلیم سخن فیروزی‌ام بخش!
    دلی دادی ز گوهر گنج بر گنج
    ز گنج دل زبان را کن گهر سنج!
    گشادی نافهٔ طبع مرا ناف
    معطر کن ز مشکم قاف تا قاف!
    ز شعرم خامه را شکرزبان کن!
    ز عطرم نامه را عنبرفشان کن!
    سخن را خود سرانجامی نمانده‌ست
    وز آن نامه بجز نامی نمانده‌ست
    درین خم‌خانهٔ شیرین‌فسانه
    نمی‌یابم نوایی ز آن ترانه
    حریفان باده‌ها خوردند و رفتند
    تهی‌خم‌ها رها کردند و رفتند
    نبینم پختهٔ این بزم، خامی
    که باشد بر کف‌اش ز آن باده، جامی
    بیا ساقی رها کن شرمساری!
    ز صاف و درد پیش آر آنچه داری

    اشعار زیبای جامی

     

    01 / 03 / 1392
  • نظرات
  • ادامه مطلب

    زندگینامه میخائیل کلاشنیکوف سازنده تفنگ کلاشنیکوف

    میخائیل کلاشنیکوف,زندگینامه میخائیل کلاشنیکوف,زندگی نامه میخائیل کلاشنیکوف

    زندگینامه میخائیل کلاشنیکوف سازنده تفنگ کلاشنیکوف
    میخائیل کلاشنیکوف (Mikhail Kalashnikov) سازنده یک تفنگ روسی است که یکی از مشهورترین مسلسل ها در جهان است.

    مسلسل کلاشنیکوف در کنار هواپیمای برادران رایت و اتومبیل فورد در میان سه اختراع اول از ۳۰ اختراع بی نظیر قرن بیستم قرار دارد.
    میخائیل کالاشنیکوف (Mikhail Kalashnikov) سازنده این تفنگ روسی در سال ۱۹۱۹ در یکی از روستاهای سیبری در یک خانواده کشاورز و پر جمعیت به دنیا آمد. میخائیل هفدهمین فرزند خانواده بود و در نوجوانی حتی نمی توانست دوره متوسطه مدرسه را تمام کند.
    کالاشنیکوف در سال های ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۵ در جنگ جهانی شرکت یافت که در آن مجروح شد. وی پس از بازیافتن سلامت شروع به اختراع سلاح دستی اتومات کرد.
    در نتیجه تلاش های او طی چندین سال، کالاشنیکوف تفنگ خود را ساخت. اختراع او در رقابتی بین نمونه های شرکت کننده بهترین شناخته شد و در سال های آخر دهه ۱۹۴۰ تصویب شد که ارتش شوروی به این اسلحه تحت عنوان АК ۴۷ (اتومات کلاشنیکوف ۱۹۴۷) تجهیز شود.

    میخائیل کالاشنیکوف بیش از ۵۰ سال زندگی خود را در کارخانه اسلحه سازی در شهر "ایژفسک" گذرانده و کار اوهنوز در این مرکز ادامه دارد. وی رئیس اتحادیه اسلحه سازان روسیه است.
    به هر حال در اواسط دهه پنجاه میلادی АК ۴۷ به سلاح استاندارد نیروهای مسلح شوروی تبدیل شد و به این ترتیب بود که نام کالاشنیکوف تبدیل به افسانه شد. طبق برخی از ارزیابی ها امروزه در جهان ۱۰۰ میلیون اتومات کلاشنیکوف در مدل های مختلف آن استفاده می شود.
    این اسلحه مشهور در نیروهای مسلح ۵۵ کشور جهان وجود دارد و در آرم ملی شش قدرت جهانی تصویر شده است.
     بیش از هشتاد درصد حجم بازارهای جهانی مملو از نمونه های تقلبی مسلسل کلاشنیکوف شده و به همین خاطر روسیه سالانه ۲ میلیارد دلار خسارت می بیند.

    27 / 02 / 1392
  • نظرات
  • تعداد صفحات : 2
    1 2 صفحه بعد
    باشگاه مدرن دانلود باشگاه مدرن دانلود باشگاه مدرن دانلود باشگاه مدرن دانلود
    سایت رسمی عرضه کننده محصولات میلاد
    سایت رسمی عرضه کننده محصولات میلاد