loading...
باشگاه مدرن دانلود
آخرین ارسال های انجمن
میلاد بخشی بازدید : 191 1392/03/05 نظرات (0)

تاریخچه ورزشهاي رزمي و دفاع شخصي در ايران

 

تاریخچه ورزشهای رزمی ودفاع شخصی در ایران

در ايران ورزشهاي رزمي، كشتي هاي محلي و ورزش باستاني از دير باز وجود داشته است . بامراجعه به كتب مختلف در اين زمينه مي توان به حقايق بسياري دست يافت،

از جمله اين كه درمناطق مختلف ايران باستان جداي از لشگريان كه افرادي ورزيده و جنگجو بوده و تحت امرفرمانروايان ايران زمين در جنگها ايفاي نقش مي كردند،

گروه هايي آموزش ديده در نواحي مختلف اين سرزمين حضور داشته ، كه اين نيروهاي بومي هر كدام داراي اسلحه خاصي به عنوان سلاح رزمي بودند و مستقل از سپاه ايران در تهاجمات نقش بازدارنده و مدافع رابر عهده داشتند.

اين نيروهاي مردمي داراي تكنيكهاي رزمي منحصر به فردي بودند كه برخي ازآنها تا زمان حال هم دوام آورده اند براي مثال در زير برخي از سلاحهاي تخصصي مناطق

 

مختلف ايران كه بعضاً هنوز هم مورد استفاده قرار مي گيرد را نام مي بريم .

در مازندران داس و تبر

در خوزستان شمشير و قمه

در سيستان گرز و چوب دست

میلاد بخشی بازدید : 179 1392/02/30 نظرات (0)

تاریخچه دوومیدانی

دوومیدانییک ورزش طبیعی است زیرا با رفتار و حرکات طبیعی انسان مطابقت دارد. بنابراین می‌توان گفت دوومیدانی از زمان پیدایش بشر وجود داشته است و اولین اسلحه نسان در برخورد با محیط و خطرهای آن به حساب می‌آمد.

دوومیدانی

 

بشر اولیه برای دفاع از خود محتاج به فرار کردن بود تا اینکه در محلی خود را مخفی کرده به زندگی خود ادامه دهد. لیکن اشخاصی که ضعیف بوده و قدرت دویدن نداشتند بدون شک طعمه حیوانات قرار می‌گرفتند.

 

بدین جهت پدرها بچه‌های خود را تشویق به دویدن کرده و به آنها طرز فرار از مقابل حیوانات را می‌آموختند چرا که دویدن، حد فاصل بین زندگی و مرگ برای آنها بود.

 

انسانهای اولیه ضمن دویدن و فرار، برای عبور از موانع طبیعی از جهیدن و پریدن استفاده می‌کردند و اگر لازم می‌شد که بین آنها و حیوانات مبارزه‌ای صورت گیرد از پرتاب سنگ یا دیگر اشیا کمک می‌گرفتند این کار معمولاً زمانی انجام می‌گرفت که انسان از فرار کردن خسته و کوفته می‌شد.

 

در تنگنای مرگ و زندگی، انسان مجبور بود از قدرت بازو و پنجه و عضلات خود هم حداکثر استفاده را نماید. به این ترتیب انسان اولیه پی برد که اگر تندتر بدود، بیشتر بپرد و محکم‌تر پرتاب کند، بهتر خواهد توانست با مشکلات و خطرات پیرامون خود مبارزه کند.


 

میلاد بخشی بازدید : 190 1392/02/25 نظرات (0)

تاریخچه رشته شیرجه

تاريخچه رشته شيرجه,رشته شيرجه

رشته شیرجه
شیرجه یکی از ورزش‌های آبی است.
 تاریخچه شیرجه
مورخان براین باورند که تاریخ مسابقات شیرجه به کشور یونان باستان باز می‌گردد، ولی تنها اطلاعی که در این باره وجود دارد مربوط به نقوش مقبره‌ای در شهر ناپال درکشور ایتالیا می‌باشد که قدمت آن به ۲۵۰۰ سال می‌رسد.

در روی سقف این مقبره تصویر مردی مشاهده می‌شود که در حال شیرجه زدن از روی سکوی مرتفعی می‌باشد که احتمالا باید صخره یا پرتگاهی باشد. پیشگامان ورزش شیرجه افرادی بودند که با پرش از روی صخره‌ها و پرتگاهها به درون آبهای دریای آکاپولکو به شهرت رسیدند.

a

میلاد بخشی بازدید : 249 1392/02/14 نظرات (0)

تاریخچه ورزش کشتی درایران

 ش

 

تاریخچه ورزش کشتی در ایران در دوران صفویه و زندیه، کشتی و ورزش باستانی و پهلوانی رونق بی‌سابقه‌ای در ایران یافت به طوری که در هر شهر صدها پهلوان بنام وجود داشته است. در دواران قاجاریه علاقه به این ورزش چنان زیاد شد که در دوران ناصرالدین‌ شاه برای اولین بار شخصی به نام صاحب الدوله مأمور توسعه کار ورزش کشتی شد و به زودی کشتی چنان رواج پیدا نمود که در تمامی روزهای تعطیل پهلوانان در میادین شهر به کشتی گرفتن می‌پرداختند.

 

مسابقات کشتی پهوانی برای انتخاب پهلوان پایتخت نیز از همین ایام آغاز شد و بعدها به صورت یک سنت جاری همه ساله درآمد. برای انتخاب پهلوان پایتخت رسم براین بودکه پهلوانان را در روز مشخصی مصادف با یک روز از عید یا یک روز تعطیل در میدانی جمع می‌کردند و کشتی گرفتن و اجرای مراسم را برپا می‌نمودند و سرآمد پهلوانان را به عنوان «پهلوان پایتخت» معرفی می‌نمودند.

 ش

ش

میلاد بخشی بازدید : 229 1392/02/11 نظرات (0)

 

 

تاریخچه ورزش کوهنوردی ایران

در سال 1323 ورزشکوهنوردی ایران دارای تشکیلات رسمی گردید در سال1356 فدراسیون های کوهنوردی و اسکی در هم ادغام و به نام فدراسیون کوهنوردی و اسکی ایران فعالیت خود را آغاز نمود .

 

کوه نوردی

 

فدراسیون کوهنوردی با توجه به ابعاد مختلف فعالیت در زمینه های کوهنوردی ، سنگنوردی طبیعی و داخل سالن ، دوچرخه سواری کوهستان ، ورزشهای هوایی و ... طیف وسیعی از ورزشکاران را تحت پوشش قرار داد.

 

رشته های کوهنوردی حرفه ای ، فعالیتهای هیمالی نوردی و صعودهای بلند جز رشته های شاخص و پر اهمیت کوهنوردی می باشد ، دردور های جدید فعالیت کوهنوردی ، اعزامهای مختلف مربیان به کلاسهای پیشرفته کشورهای فرانسه ، اسکاتلند ، سوئیس و ... جهت بالا بردن کیفیت تاکتیکی و فنی ورزش کوهنوردی صورت گرفته است .

 

در ورزش سنگنوردی داخل سالن با توجه به جوان بودن این رشته ورزشی در آسیا و خصوصا" در ایران ، فعالیتهای شایسته ای از جمله اعزامهای سالیانه تیمهای ملی سنگنوردی داخل سالن به مسابقات قهرمانی سنگنوردی آسیا صورت گرفته است .

 

فدراسیون کوهنوردی متشکل از کمیته های مختلف بوده و در راس آن رئیس و دبیر برنامه ریز سیاست کلی ورزش کوهنوردی کشور می باشند که آقای محمد شعاعی از سال 1377 دبیری فدراسیون را عهده دار هستند .

 

کوه نوردی

 

این کمیته در زمینه های مختلف و ورزشهای زیبا و متنوع کوهنوردی از جمله کوهپیمایی ، سنگنوردی طبیعی سنگنوردی داخل سالن ، دوچرخه سواری کوهستان و ورزشهای هوایی فعالیت می کنند .

 

در کنار کمیته های مختلفی که در جهت پیشبرد این رشته های جذاب ورزشی فعالند کمیته های دیگر از قبیل پزشکی کوهستان ، روابط عمومی ، هماهنگی امور استانها ، ارزشیابی گشتهای کوهنوردی و ... زمینه را در جهت گسترش علمی و فرهنگی ورزش کوهنوردی مهیا می سازند . فدراسیون کوهنوردی وظیفه تشکیل تیم ملی و انتخاب بهترین کوهنوردان کشور را برای عضویت در تیم ملی کوهنوردی به عهده داشته تا در صعود های ملی و بین المللی که در راس آنها هیمالیا نوردی است زبده ترین کوهنورد کشور را اعزام دارد.

 

فعالیت کوهنوردی در سطوح پایین تر زیر نظر هیئتهای کوهنوردی برنامه ریزی و هدایت می شود و آنها نیز با حمایت از فعالیتهای گروهای کوهنوردی که مسئولیت اجرای برنامه های کوهنوردی در سطح ادارات ، دانشگاهها ، کارخانجات و هیئتها و انجمنهای مختلف را دارد ، به ترویج عملی این ورزش می پردازد .

درباره ما
Profile Pic
پورتال جامع شامل پایان نامه،پروژه،مقاله،طرح توجیهی،گزارش کار،نرم افزار،تحقیق ،نمونه سوال ،جروه درسی ،کتاب ،رشته های فنی مهندسی : مهندسی برق ،مهندسی مکانیک ،مهندسی کامپیوتر ،مهندسی عمران ،مهندسی هوا فضا ،مهندسی صنایع و مهندسی معدن
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دوست دارید بیشتر در رابطه با کدامیک از موارد زیر برایتان مطلب قرار دهیم؟(اگر موردی هست که ذکر نشده باشد لطفا اطلاع دهید.با تشکر فراوان)
    نظرتان در مورد مدرن دانلود چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1018
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 22
  • تعداد اعضا : 52
  • آی پی امروز : 191
  • آی پی دیروز : 139
  • بازدید امروز : 309
  • باردید دیروز : 452
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 761
  • بازدید ماه : 761
  • بازدید سال : 84,342
  • بازدید کلی : 703,831