loading...
باشگاه مدرن دانلود
آخرین ارسال های انجمن
میلاد بخشی بازدید : 198 1392/05/04 نظرات (0)

علل گزگز و خواب رفتگی انگشتان دست

کم کاری تیروئید, مچ دست, خواب رفتگی

 

شایعترین علت آن گیر افتادن اعصاب دست است. اعصاب دست در قسمتهای مختلفی گیر می افتند. شایعترین محل گیر افتادگی در مچ دست است. سه عصب مدیان، اولنا و رادیال مسئول حس و حرکت دست می باشند. عصب مدیان از وسط مچ عبور می کند تا به انگشتان برسد.

این قسمت به شکل تونل است و به آن تونل کارپ می گویند. اگر در این تونل به علتی بر روی عصب فشار وارد شود علایمی مثل گزگز و مور مور دستها، سوزش و درد ایجاد می شود و انگشتان خواب رفتگی پیدا می کنند. این حالت ابتدا در شب و ابتدای صبح بیشتر است اما بتدریج با پیشرفت بیماری در روزها نیز خواب رفتگی دیده میشود.

 

با پیشرفته تر شدن بیماری قدرت انگشتان کمتر شده و عضلات دست لاغر می شوند. عوامل مختلفی در ایجاد این حالت دخالت دارند. حرکات تکراری دست از علل شایع است مثلا افرادی که قالی بافی می کنند به احتمال بیشتری به این حالت مبتلا می شوند. تغییرات هورمونی در طی حاملگی و یائسگی نیز باعث سندرم تونل کارپ می شوند. بیماریهائی مثل دیابت، کم کاری تیروئید، لوپوس و رماتیسم مفصلی باعث بیشتر شدن احتمال سندرم تونل کارپ می شوند.

گاهی علایم باعث بیدار شدن فرد از خواب شده و حرکت دادن دستها باعث تخفیف علایم میگردد. درد بیمار ممکن است به ساعد بازو و شانه نیز بکشد.

میلاد بخشی بازدید : 163 1392/05/03 نظرات (0)

روشهای فوق العاده ترک سیگار در 6 هفته!!

ترک سیگار,راههای ترک سیگار,چگونه سیگار راترک کنیمت

روشهای فوق العاده ترک سیگار در 6 هفته!!
این برنامه برای ترک سیگار در طول سه هفته طراحی شده است. اگر زمان کوتاهتر یا بلندتری را مد نظر دارید می‌توانید این برنامه را متناسب با زمان بندی خود تنظیم کنید.
هفته اول
عادت‌های سیگار کشیدن خود را بررسی کنید.
از نحوه سیگار کشیدن خود یادداشت برداری کنید، هر روز و هر زمانی که سیگار می‌کشید موارد زیر را یادداشت کنید:
- زمان
- نوع کاری که در حال انجام آن هستید
- دلیل سیگار کشیدن در آن زمان
- احساسی که بعد از سیگار کشیدن دارید
- در پایان هر روز الگوی سیگار کشیدن خود را مرور کنید؛ چه چیز شما را وادار به استعمال سیگار می‌کند؟ کسالت، خشم، کارسخت، عصبانیت یا موقعیت‌های خاص اجتماعی؟ در جستجوی سایر روش‌ها برای روبرو شدن با این احساسات و شرایط باشید.  

میلاد بخشی بازدید : 175 1392/05/03 نظرات (0)

آیا دندان لق قابل درمان است؟

لق شدن دندان دائمی, دندانپزشک

 
یک دندانپزشک کودکان گفت: اگر لقی دندان فرد حادثه دیده شدید نباشد با مشورت دندانپزشک رعایت بهداشت و عدم استفاده از آن دندان، بعد از ۲ تا ۳ هفته، لقی خود ‌به خودبرطرف شده و دندان سفت می‌شود.

 در دو حالت دندان‌های کودکان لق می‌شود یکی به حالت طبیعی است که در زمان افتادن دندان شیری و رویش دندان دائمی جایگزین آن، رخ می‌دهد و دیگری بر اثر حادثه است.

لق شدن دندان بر اثر حادثه یا ضربه می‌تواند دندانی را که زمان افتادنش نرسیده است، لق کند.

 برادران نخجوانی، لقی دندان را به دو صورت شدید و مختصر دانست و افزود: در مواجهه با لقی دندان اگر به صورت شدید باشد باید در اولین فرصت این دندان از دهان خارج شود.

 دانشیار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: اگر این دندان لق شده از دهان خارج نشود ممکن است با حرکت زبان کنده شود و به مجرای تنفسی کودک وارد شود که بسیار خطرناک است.

 متخصص دندانپزشکی کودکان افزود: اگر لقی نسبتاً کم بود با رعایت بهداشت و عدم استفاده از آن دندان، بعد از ۲ تا ۳ هفته، لقی خود‌ به خود برطرف شده و دندان سفت می‌شود که البته مراجعه به دندانپزشک و دریافت راهکار و پیشنهادهای پزشک در این زمینه موثر خواهد بود.

 برادران نخجوانی ادامه داد: معمولاً در آینده هیچ اتفاقی برای این دندان رخ نمی‌دهد و مشکل دندانی پیش نمی‌آید اما اگر لقی دندان نسبتاً بیشتر باشد زمان سفت‌شدن دندان نیز طولانی‌تر می‌شود و اگرچه در عرض ۲ یا ۳ هفته، دندان سفت می‌شود ولی بر اثر ضربه‌ای که منجر به لقی شده، عروق و عصب دندان که باعث تغذیه دندان می‌شود ممکن است قطع شده باشند و در نتیجه دندان لق شده غذا نمی‌خورد و می‌میرد که اصطلاحاً به آن نکروز می‌گوییم.

 دانشیار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: نکروز باعث تغییر رنگ در دندان می‌شود و این اولین علامت کلینیکی دندان است. دندانپزشک کودکان ادامه داد: این اتفاق ۳ تا ۵ ماه طول می‌کشد که اگر تا یک سال این دندان تحت نظر پزشک باشد و اتفاق خاصی نیفتد این دندان لق‌شده سفت می‌شود و دیگر نمی‌افتد.

 

میلاد بخشی بازدید : 148 1392/05/03 نظرات (0)

چای لاغری سینلس

محصولی بر گرفته از طبیعت سبز ایران زمین که 100% گیاهی و ایرانی است و آسان، سریع، مطمئن شما را به وزن ایده آل رسانده و در آن وزن تثبیت می نماید.

چای لاغری سینلس با از بین بردن آنزیم آمیلاز بزاق و روده که وظیفه آن کمک به هضم و جذب مواد قندی در بدن است باعث کاهش شدید میزان جذب مواد قندی و غذای مصرفی می شود و با این مکانیسم میزان تجمع مواد قندی در بدن کاهش یافته و سوخت و ساز بدن جهت جبران ناچار به چربی سوزی می شود.
چای لاغری سینلس sinless tea
چای لاغری سینلس با از بین بردن آنزیم لیپاز مترشحه از غده پانکراس از هضم و جذب چربی مواد غذایی خورده شده جلوگیری می کند که این مکانیسم در کاهش توده چربی در بدن بسیار موثر است .

چای لاغری سینلس از جمله نادر ترین و کامل ترین فرآورده های مورد استفاده در لاغری و تناسب اندام و کاهش دهنده توده چربی و چاقی شکم در جهان است و امروزه توسط متخصصین بنام تغذیه در رژیم غذایی برای لاغری لحاظ می شود .
چای لاغری برای مبارزه با چاقی و کاهش اسید های چرب اشباع خون (دو فاکتور اساسی و موثر برای سلامت قلب و پیشگیری از دیابت) بسیارمفید و موثر می باشد.

میلاد بخشی بازدید : 201 1392/05/01 نظرات (0)

سۆالاتی که طرح آن در خواستگاری خطرناک است

جلسه خواستگاری,سۆالات در جلسه خواستگاری

 یک هفته است که منتظرید! به همه چیز فکر کرده اید. حتی به رنگ لباس و جورابتان هم اندیشیده اید. یک دوره کامل مشاوره از افراد خانواده اعم از عمه، خاله، عمو و دایی‌جان گرفته اید. از دوست تان که در زمینه خواستگاری چند پیراهن بیشتر از شما پاره کرده است، کلی سۆال پرسیده اید که چطور می شود از اسرار و رموز خواستگارتان و یا دختری که به خواستگاری اش می روید، سر در بیاورید.

  اگر تصمیمتان را برای تهیه انواع میوه، شیرینی، لباس و ... گرفته اید، بد نیست درباره نحوه پرسیدن سوال در جلسه خواستگاری به چند توصیه ما نیز توجه کنید:

 از فرد کلی گو، سۆال جزئی بپرسید!

تعجب نکنید، شیوه درست پرسیدن سۆال تنها محدود به کلاس علوم دوره ابتدایی نیست! یکی از مهم ترین عرصه های کاربرد آن، جلسات پر نقل و نبات خواستگاری است. برای تحقق این امر مهم امیدوارم شما در شمار کسانی باشید که به هر مسئله‌ای با کنجکاوی برخورد می کنند، عادت دارند پیش از تصمیم‌گیری، مطالعه، بررسی و مشورت کنند، زود اعتماد نمی کنند، ساده لوح و زودباور نیستند، شکاک نیستند اما کمی موشکافی را چاشنی نگاهشان می کنند و ... اگر این گونه باشید، بزرگ ترهایتان می توانند کمی نفس راحت بکشند که احتمالا هنگام گفت و گو با فرد مورد نظر در جلسه خواستگاری نیز با نگاهی منطقی، متعادل و واقع نگر برخورد خواهید کرد. چگونه؟ ادامه مطلب را بخوانید: از کنار موضوعات با سرعت عبور نکنید، یعنی تا زمانی که مفهوم و معنای موضوع کاملا برایتان روشن نشده است، دست بردار نباشید. به این گفت‌وگوی فرضی در جلسه خواستگاری توجه کنید:

 - برای من مهم است که همسرم (خانم) فعالیت اجتماعی داشته باشد.

- منظورتان از فعالیت اجتماعی چیست؟

 - یعنی خودش را در خانه و کارهای خانه محدود نکند.

- لطفا بیشتر توضیح دهید

 - مشخص است دیگر، یعنی در اجتماع حضور داشته باشد!

- منظورتان این است که دوست دارید همسرتان شاغل باشد؟

- بله، بله دقیقا!

- ولی خیلی از خانم ها شاغل نیستند اما باز هم فعالیت اجتماعی دارند!

- من اصولا موافقم که خانم ها حضور اجتماعی داشته باشند و در خانه محدود نشوند ...

 

 

 

درباره ما
Profile Pic
پورتال جامع شامل پایان نامه،پروژه،مقاله،طرح توجیهی،گزارش کار،نرم افزار،تحقیق ،نمونه سوال ،جروه درسی ،کتاب ،رشته های فنی مهندسی : مهندسی برق ،مهندسی مکانیک ،مهندسی کامپیوتر ،مهندسی عمران ،مهندسی هوا فضا ،مهندسی صنایع و مهندسی معدن
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دوست دارید بیشتر در رابطه با کدامیک از موارد زیر برایتان مطلب قرار دهیم؟(اگر موردی هست که ذکر نشده باشد لطفا اطلاع دهید.با تشکر فراوان)
    نظرتان در مورد مدرن دانلود چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1018
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 22
  • تعداد اعضا : 52
  • آی پی امروز : 162
  • آی پی دیروز : 139
  • بازدید امروز : 274
  • باردید دیروز : 452
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 726
  • بازدید ماه : 726
  • بازدید سال : 84,307
  • بازدید کلی : 703,796