loading...
باشگاه مدرن دانلود
آخرین ارسال های انجمن
میلاد بخشی بازدید : 191 1392/10/23 نظرات (0)
رکورد جدید مرد مغناطیسی در گینس
 
 
رکورد جدید مرد مغناطیسی در گینس

مرد مغناطسی جهان با شکستن رکورد پیشین خود موفق شد رکورد جدیدی را برای بار دوم در کتاب گینس از آن خود کند.

به گزارش  ایسنا ، این مرد گرجستانی پیش از این با نگه‌داشتن ۵۰ قاشق فلزی روی بدنش، رکورد مرد مغناطیسی را به دست آورد اما در رکورد جدیدش تعداد قاشق‌ها را به ۵۳ عدد رساند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، این رکورد در دسامبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۳) به دست آمد.

منبع تاپ ناز

میلاد بخشی بازدید : 145 1392/10/09 نظرات (0)

 ساخت اسکناس غیرقابل جعل با الهام از بال پروانه

اسکناس,ساخت اسکناس غیرقابل جعل

ساخت اسکناس غیرقابل جعل با الهام از بال پروانه
محققان دانشگاه سیمون فریزر کلمبیای انگلستان، با الهام از طبیعت موفق به خلق تصویری قابل‌چاپ شده‌اند که جعل آن تقریبا غیرممکن است.
استفاده از طبیعت به عنوان الهامی برای ابداعات فن‌سالارانه انسان «تقلیدزیستی» نام دارد و در این مورد بال‌های پروانه در تیررس این الهام هستند.پروانه نر Morph از امریکای جنوبی به دلیل بال‌های شفاف و آبی-سبزش شهره است.
بال‌های این پروانه که مانند بال‌های طاووس نر است، دارای الگوهای پیچیده پولکی بوده که با نور تعامل دارند و رنگ‌های مختلف را بازمی‌تابانند.این ویژگی مانند اثر انگشت منحصربه‌فرد است و محققان دانشگاه سیمون فریز دریافتند که از رنگ‌های سبز و آبی می‌توان برای نانواپتیک استفاده کرد.
پروانه Morph به عنوان مدلی برای یک پروژه ضدجعل بسیار جاه‌طلبانه به کار می‌ر‌ود.«کمپانی امنیتی نانوتک» در ونکوور گواهی اعتباری این فناوری را صادر کرده است.پدیده‌ای که دانشمندان به کار برده‌اند، به شیوه‌ای که تعدادی از حیوانات شامل طاووس‌های نر برای تولید رنگ‌های سوسوزننده استفاده می‌کنند، شباهت دارد.

میلاد بخشی بازدید : 189 1392/07/02 نظرات (0)

محققان مؤسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT)‌ پوشش جدیدی برای شفاف نگه داشتن شیشه خودرو، بخصوص پیشگیری از یخ زدگی و مه گرفتگی در فصول بارندگی طراحی کردند.تمیز کردن شیشه خودرو بویژه پس از بارش سنگین برف بسیار دشوار است، اما انجام این کار با عرضه پوشش محافظ شیشه خودرو توسط محققان MIT ‌بزودی به فراموشی سپرده خواهد شد.

 

میلاد بخشی بازدید : 377 1392/06/07 نظرات (0)

حل مشکل کرش کردن کروم در ویندوز ۸ ( حالت مترو )

اگر یکی از کاربران گوگل کروم باشید و حتما می دانید که در ویندوز ۸ قابلیت استفاده از این مرورگر در حالت مترو نیز وجود دارد . برای انجام این کار کافیست به منوی اصلی گوگل کروم را باز کرده و گزینه Relaunch chrome in windows 8 mode را کلیک کنید تا مرورگر در حالت مترو باز شود . همچنین نگران تب های باز خود نیز نباشید .

 

میلاد بخشی بازدید : 219 1392/06/06 نظرات (0)

ساخت پتوی فتوتراپی ویژه نوزادان مبتلا به زردی در کشور

نوزادان مبتلا به زردی,دستگاه فتوتراپی,درمان زردی نوزادان

  ساخت پتوی فتوتراپی ویژه نوزادان مبتلا به زردی در کشور
عضو هیات علمی گروه سم شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به طراحی و ساخت پتوی فتوتراپی ویژه نوزادان مبتلا به ایکتر (زردی) شد.
 پتوی فتوتراپی توسط دکتر آناهیتا علیزاده، متخصص بیماریهای کودکان و فلوشیب سم شناسی بالینی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با همکاری مرکز تحقیقات نوزادان طراحی و ساخته شده و به شماره 79904 ثبت اختراع شده است.


علیزاده با اشاره به اینکه ایکتر (زردی) یکی از مشکلات شایع در دوران نوزادی به شمار می‌رود، اظهار کرد: استفاده از دستگاه فتوتراپی و تابش نور مهتابی از جمله روشهای سنتی درمان این بیماری به شمار می‌رود.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: نوزادان در بسیاری از موارد برای درمان باید در مراکز درمانی بستری شوند و این امر استرس و صرف هزینه را برای خانواده‌ها به همراه دارد، همچنین نبود امکانات از جمله بخشهای NICU و پزشکان متخصص در برخی از مناطق یکی دیگر از مشکلات در درمان این دسته از بیماران به شمار می‌رود.


علیزاده خاطرنشان کرد:‌ پتوی فتو نوری طراحی شده، یک نوع بستر نوری قابل انعطاف برای نوزاد است و یکی از مهمترین مزایای آن این است که نوزاد مبتلا در حین فتوتراپی (درمان) می‌تواند در آغوش مادر قرار گیرد.


وی تصریح کرد:‌ نتایج مطالعات بر روی سرم‌های حاوی بیلی روبین (مطالعات محیط نیمه زنده) حاکی از آن است که با استفاده از این وسیله سطح بیلی روبین سرم طی شش ساعت ابتدایی به سرعت کاهش پیدا می‌کند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود:‌ مطالعات استفاده از این وسیله در محیط زنده نیز در شرف انجام است.


استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه کاربری این وسیله با آموزش پرسنل درمانی و پزشکان برای نوزاد بسیار آسان است، اظهار کرد: پس از تایید استفاده از آن در محیط زنده، در بسیاری از موارد ‌می‌توان با ارائه برنامه زمان‌بندی شده برای تابش نور به نوزاد این وسیله را بدون بستری شدن نوزاد در بخشهای درمانی به شرط آموزش به مادر، در منزل هم مورد استفاده قرار داد.
علیزاده هزینه طراحی و ساخت پتوی فتو نوری را حدود یک صد هزار تومان اعلام کرد و گفت:‌ در صورت تولید انبوه این وسیله قیمت آن کاهش می‌یابد.

منبع:isna.ir

 

میلاد بخشی بازدید : 255 1392/03/14 نظرات (0)

آشنایی با تلویزیونی که در خاموشی غیب می‌شود !

تلویزیون,تلویزیون جدید DesignLine

تلویزیونی که در خاموشی غیب می‌شود !
تلویزیونهای مدرن معمولا تا حد زیادی شبیه هم هستند؛ اما یک سازنده بزرگ لوازم الکترونیکی از نمایشگر جدیدی رونمایی کرده که به ادعای سازندگان، شناسایی آن در اتاق‌های پذیرایی مشکل خواهد بود.
تلویزیون جدید «DesignLine» شرکت فیلیپس به شکلی طراحی شده که در زمان عدم استفاده ناپدید می‌شود.
این تلویزیون از یک ورق شیشه بدون درز ساخته شده و در زمان خاموش بودن شبیه یک پنجره سیاه است.این تلویزیون جدید از نمایشگرهای با مقیاس 46 و 55 اینچ برخوردار بوده و در ژوئن 2013 با قیمت 2000 و 2800 پوند در انگلیس وارد خواهد شد.
این تلویزیون از گردن، پایه و چارچوب قابل مشاهده بی‌بهره است و تنها یک ورق شیشه بدون درز است که به دیوار تکیه داده می‌شود.
DesignLine همچنین از چراغهایی در سه طرف آن برخوردار بوده که نور رنگی را در مطابقت با تصویر پشت نمایشگر نمایش می‌دهد که به گفته شرکت فیلیپس به تاثیر ظاهر شناور صفحه می‌افزاید.

میلاد بخشی بازدید : 177 1392/02/30 نظرات (0)
  کشف میکروبی که به اندازه طلا ارزش دارد

طلا,باکتری‌های پردازش کننده طلا,کشفیات جدید,اختراعات جدید,مقالات علمی

کشف میکروبی که به اندازه طلا ارزش دارد
جستجوگران طلا شاید یک روز به جای بیلچه و الک، از ظرف‌های کشت میکرب استفاده کنند. در مقاله ای که به تازگی در نیچر منتشر شده، ادعا شده که یک گونه خاص از باکتری، قطعه‌های کوچک طلا ایجاد می‌کند تا به رشد آن در محلول‌های سمی این فلز گرانبها کمک کند.
فرانک ریت، میکروبیولوژیست دانشگاه آدلاید استرالیا که بر روی باکتری‌های پردازش کننده طلا تحقیق می‌کند، می‌گوید که روزی می‌توان از مولکولی که این باکتری استفاده می‌کند، برای گرداوری طلا از پسماند معادن استفاده کرد.
تقریبا ده سال پیش، ریت اولین شواهد قانع کننده را در مورد استفاده باکتری از ذرات طلا کشف کرد. در چندین سایت که هزاران کیلومتر از هم فاصله داشتند، او و گروهش یک باکتری به نام Cupriavidus mealliduran یافتند که در بیوفیلم‌هایی روی ذرات طلا زندگی می‌کردند. این باکتری طلای محلول را با گردآوری آن در نانو ذرات خنثی در داخل سلول خود، سم‌زدایی می‌کند؛ ریت و گروهش دهه گذشته را به بررسی چگونگی آن گذراندند، اما نتیجه نهایی خود را منتشر نکرده‌اند.


تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
پورتال جامع شامل پایان نامه،پروژه،مقاله،طرح توجیهی،گزارش کار،نرم افزار،تحقیق ،نمونه سوال ،جروه درسی ،کتاب ،رشته های فنی مهندسی : مهندسی برق ،مهندسی مکانیک ،مهندسی کامپیوتر ،مهندسی عمران ،مهندسی هوا فضا ،مهندسی صنایع و مهندسی معدن
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دوست دارید بیشتر در رابطه با کدامیک از موارد زیر برایتان مطلب قرار دهیم؟(اگر موردی هست که ذکر نشده باشد لطفا اطلاع دهید.با تشکر فراوان)
    نظرتان در مورد مدرن دانلود چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1018
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 24
  • تعداد اعضا : 52
  • آی پی امروز : 207
  • آی پی دیروز : 139
  • بازدید امروز : 333
  • باردید دیروز : 452
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 785
  • بازدید ماه : 785
  • بازدید سال : 84,366
  • بازدید کلی : 703,855